Gå til innhold

Å lage vanninsprøytning!

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

du skriver at en kan bruke Bensinpumpe??? eller ser jeg feil. trodde alle bensinpumper er av rullecelletypen, og i vann så vil den kortslutte umiddelbart.. missforstår jeg deg kanskje???

 

riktig at vann innehar enormt potensiale, men hva du bør gjøre for å få utnyttet dette er usikkert.. noen annbefaler at vannet bør forvarmes, for lettere å spaltes.. andre mener det stikk motsatte..

 

Jeg mener akkurat nå ingenting :) hehe

 

Helt rent vann er en dårlig leder, så det vil vel ikke kortslutte med mindre det er forurensning i vannet?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

det har bra effekt, hvis du gidder å tro på meg.. Vann (flytende form) innehar 40% Oksygen, og du kan prøve dette: ta en halv liters Cola flaske og fyll denne med vann. så tar du å fyller på acetylen ned i vannet i et sekund eller to.. Rust flaken godt, det skal være minimalt med luft i flasken.. monter på en tennplugg på korken og koble den til en høytspentkabel til bilen din.. så lukker du igjen panseret og prøver å starte bilen... hvis du er her i morgen og kan svare på denne om det funket.. sså okay....

 

hvis du bruker litt fornuft, så kan du hente en del hk på med bare å bruke vann...

 

Og hvor mye energi trengs for å spalte oksygenet fra vannmolekylet... :rolleyes: Støkiometri er ikke din sterke side ser jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

å da har du laget en vannbombe? hehe

 

hehe... det var liksom en fleip da ;) hehe.. kanskje det funker også??? hehe

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Og hvor mye energi trengs for å spalte oksygenet fra vannmolekylet... :rolleyes: Støkiometri er ikke din sterke side ser jeg :D

 

tja, hva skjer med vannet du koker opp??? hehe ;)

 

EDIT: den avataren.. er det en trussel??? :aug:

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

tja, hva skjer med vannet du koker opp??? hehe ;)

 

EDIT: den avataren.. er det en trussel??? :aug:

 

Vann i aggregattilstanden flytende vil gå over til gass når den varmes opp.

 

Denne gassen kalles vanndamp. Du spalter ikke vann ved å varme opp vann.

 

Dette tydeligvis vanskelig for deg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Vann i aggregattilstanden flytende vil gå over til gass når den varmes opp.

 

Denne gassen kalles vanndamp. Du spalter ikke vann ved å varme opp vann.

 

Dette tydeligvis vanskelig for deg :-D

 

jaja.. samme det...

 

jeg føler meg truet på livet av deg nå, og tør ikke gå å legge meg lenger!! sitter våken og skjelver av skrekk!! vet jo at det finnes mange Psykoer der ute!! har nå ringt politiet og bedt om vakthold uttenfor huset, men fikk avslag... jaja, jeg får gå til anskaffelse av husalarm i morgen...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jaja.. samme det...

 

jeg føler meg truet på livet av deg nå, og tør ikke gå å legge meg lenger!! sitter våken og skjelver av skrekk!! vet jo at det finnes mange Psykoer der ute!! har nå ringt politiet og bedt om vakthold uttenfor huset, men fikk avslag... jaja, jeg får gå til anskaffelse av husalarm i morgen...

1565267969alexanderwhocares2.jpg

 

hold dere saklig!, IKKE ØDELEGG ALLE TRÅDENE:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om vannsprut her..

Noen som har prøvd å sprute vann på intercooleren? Dette er veldig billig å mekke, kjøpe spylerveske kit på biltema så er det i box.

Er ikke så kritisk om dette ryket heller, men så kjøler det heller ikke like godt.

Subaru Impresa WRX STi har dette så vidt jeg vet.

Tenkte jeg skulle prøve dette på oljekjøleren ettersom jeg har litt for varm olje.

Noen som kan se noen komplikasjoner med dette?

C20LET, let the power heal your soul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første I/C´en jeg monterte på min gamle saab var ikke av den beste typen, og der hadde jeg en innsugstemp på 60+ grader ved full belastning og ca 18-20 grader i lufta. Monterte waterspray og vips tempen på innlufta sank til rundt 40 grader med samme utetemp. Så virkningsgraden på cooleren økte ganske mye, faktisk så mye at det var tydelig merkbart på effekten i motoren.

På en oljekjøler vil vel waterspray´en funke enda bedre da temperatur differansen er enda større enn ved en I/C.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne godt tenkt meg å prøvd å sprute vann på Intercooler og oljekjøler..

 

Men, det må gå noe utrulig mye vann på noe sånt..

 

Vet værtfall at til dette så vil Jeep Cherokee sine vindus dyser være ganske bra.. de sprer vannet utruli bra iforhold til de standar dysene med en til 2 stråler..

 

men, med sånne dyser blir det jo å gå noe enormt med vann...

ender opp med 25L tank bak i bilen.. og da regner jeg med at vekt og effekt går bort i spillinga :D

 

Eller skal man mose vannet med ordentlige dyser? så det blir bare fukt igjenn?

 

Noen ideer?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Ja, kunne godt tenkt meg å prøvd å sprute vann på Intercooler og oljekjøler..

 

Men, det må gå noe utrulig mye vann på noe sånt..

 

Vet værtfall at til dette så vil Jeep Cherokee sine vindus dyser være ganske bra.. de sprer vannet utruli bra iforhold til de standar dysene med en til 2 stråler..

 

men, med sånne dyser blir det jo å gå noe enormt med vann...

ender opp med 25L tank bak i bilen.. og da regner jeg med at vekt og effekt går bort i spillinga :D

 

Eller skal man mose vannet med ordentlige dyser? så det blir bare fukt igjenn?

 

Noen ideer?

 

Vannforbruket behøver ikke være så enormt stort, og selv om det blir noen liter så er jo ikke det så ille. Prisen på vann tatt i betraktning. :cool: Ingen vits i å fylle imsdal heller da. :D

En annen ting er at systemet behøver ikke å være i funksjon hele tiden, det holder jo å slå på bryteren hvis sidemann i lyskrysset kjører en bil som ser litt rask ut. ;)

 

Effekten av vannet blir bedre til mere forstøvet vannet er, for poenget er å få vannet til å fordampe.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan montere en spjeldbryter ala Naws som kun aktiveres når klampen er i bånn.

For noen vil dette kanskje bety at den er aktivert hele tiden men man slipper da å sprute vann på tomgang :)

Å ha vannsprut på intercooler er jo et enkelt og kult prosjekt å fikle med for de som har IC.

Microplex.no har noen billige tempmålere, CompuNurse, som man kan bruke til å måle innsugstemp og utetemp ++ for en billig penge.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår