ss242 Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com du skriver at en kan bruke Bensinpumpe??? eller ser jeg feil. trodde alle bensinpumper er av rullecelletypen, og i vann så vil den kortslutte umiddelbart.. missforstår jeg deg kanskje??? riktig at vann innehar enormt potensiale, men hva du bør gjøre for å få utnyttet dette er usikkert.. noen annbefaler at vannet bør forvarmes, for lettere å spaltes.. andre mener det stikk motsatte.. Jeg mener akkurat nå ingenting :) hehe Helt rent vann er en dårlig leder, så det vil vel ikke kortslutte med mindre det er forurensning i vannet? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com det har bra effekt, hvis du gidder å tro på meg.. Vann (flytende form) innehar 40% Oksygen, og du kan prøve dette: ta en halv liters Cola flaske og fyll denne med vann. så tar du å fyller på acetylen ned i vannet i et sekund eller to.. Rust flaken godt, det skal være minimalt med luft i flasken.. monter på en tennplugg på korken og koble den til en høytspentkabel til bilen din.. så lukker du igjen panseret og prøver å starte bilen... hvis du er her i morgen og kan svare på denne om det funket.. sså okay.... hvis du bruker litt fornuft, så kan du hente en del hk på med bare å bruke vann... Og hvor mye energi trengs for å spalte oksygenet fra vannmolekylet... :rolleyes: Støkiometri er ikke din sterke side ser jeg :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by kiv_tuning å da har du laget en vannbombe? hehe hehe... det var liksom en fleip da ;) hehe.. kanskje det funker også??? hehe Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Hondaen Og hvor mye energi trengs for å spalte oksygenet fra vannmolekylet... :rolleyes: Støkiometri er ikke din sterke side ser jeg :D tja, hva skjer med vannet du koker opp??? hehe ;) EDIT: den avataren.. er det en trussel??? :aug: Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com tja, hva skjer med vannet du koker opp??? hehe ;) EDIT: den avataren.. er det en trussel??? :aug: Vann i aggregattilstanden flytende vil gå over til gass når den varmes opp. Denne gassen kalles vanndamp. Du spalter ikke vann ved å varme opp vann. Dette tydeligvis vanskelig for deg :-D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Hondaen Vann i aggregattilstanden flytende vil gå over til gass når den varmes opp. Denne gassen kalles vanndamp. Du spalter ikke vann ved å varme opp vann. Dette tydeligvis vanskelig for deg :-D jaja.. samme det... jeg føler meg truet på livet av deg nå, og tør ikke gå å legge meg lenger!! sitter våken og skjelver av skrekk!! vet jo at det finnes mange Psykoer der ute!! har nå ringt politiet og bedt om vakthold uttenfor huset, men fikk avslag... jaja, jeg får gå til anskaffelse av husalarm i morgen... Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com jaja.. samme det... jeg føler meg truet på livet av deg nå, og tør ikke gå å legge meg lenger!! sitter våken og skjelver av skrekk!! vet jo at det finnes mange Psykoer der ute!! har nå ringt politiet og bedt om vakthold uttenfor huset, men fikk avslag... jaja, jeg får gå til anskaffelse av husalarm i morgen... hold dere saklig!, IKKE ØDELEGG ALLE TRÅDENE:rolleyes: Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlinkeY Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Når det er snakk om vannsprut her.. Noen som har prøvd å sprute vann på intercooleren? Dette er veldig billig å mekke, kjøpe spylerveske kit på biltema så er det i box. Er ikke så kritisk om dette ryket heller, men så kjøler det heller ikke like godt. Subaru Impresa WRX STi har dette så vidt jeg vet. Tenkte jeg skulle prøve dette på oljekjøleren ettersom jeg har litt for varm olje. Noen som kan se noen komplikasjoner med dette? Siter C20LET, let the power heal your soul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Den første I/C´en jeg monterte på min gamle saab var ikke av den beste typen, og der hadde jeg en innsugstemp på 60+ grader ved full belastning og ca 18-20 grader i lufta. Monterte waterspray og vips tempen på innlufta sank til rundt 40 grader med samme utetemp. Så virkningsgraden på cooleren økte ganske mye, faktisk så mye at det var tydelig merkbart på effekten i motoren. På en oljekjøler vil vel waterspray´en funke enda bedre da temperatur differansen er enda større enn ved en I/C. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlinkeY Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Da skal jeg prøve å spraye vann på den mikroskopiske oljekjøleren å se hvordan det går. Må først få montert oljetemp. måler. Innsugslufta derimot kan ikke bli for kald, så her er det bare å fyra på. Siter C20LET, let the power heal your soul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Ja, kunne godt tenkt meg å prøvd å sprute vann på Intercooler og oljekjøler.. Men, det må gå noe utrulig mye vann på noe sånt.. Vet værtfall at til dette så vil Jeep Cherokee sine vindus dyser være ganske bra.. de sprer vannet utruli bra iforhold til de standar dysene med en til 2 stråler.. men, med sånne dyser blir det jo å gå noe enormt med vann... ender opp med 25L tank bak i bilen.. og da regner jeg med at vekt og effekt går bort i spillinga :D Eller skal man mose vannet med ordentlige dyser? så det blir bare fukt igjenn? Noen ideer? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Enten kjøre vann igjennom registrene på cooleren eller legge den i vanntank med sirkulasjons pumpe og radiator.. :D Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by Shyggen Ja, kunne godt tenkt meg å prøvd å sprute vann på Intercooler og oljekjøler.. Men, det må gå noe utrulig mye vann på noe sånt.. Vet værtfall at til dette så vil Jeep Cherokee sine vindus dyser være ganske bra.. de sprer vannet utruli bra iforhold til de standar dysene med en til 2 stråler.. men, med sånne dyser blir det jo å gå noe enormt med vann... ender opp med 25L tank bak i bilen.. og da regner jeg med at vekt og effekt går bort i spillinga :D Eller skal man mose vannet med ordentlige dyser? så det blir bare fukt igjenn? Noen ideer? Vannforbruket behøver ikke være så enormt stort, og selv om det blir noen liter så er jo ikke det så ille. Prisen på vann tatt i betraktning. :cool: Ingen vits i å fylle imsdal heller da. :D En annen ting er at systemet behøver ikke å være i funksjon hele tiden, det holder jo å slå på bryteren hvis sidemann i lyskrysset kjører en bil som ser litt rask ut. ;) Effekten av vannet blir bedre til mere forstøvet vannet er, for poenget er å få vannet til å fordampe. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Eller man kan montere en spjeldbryter ala Naws som kun aktiveres når klampen er i bånn. For noen vil dette kanskje bety at den er aktivert hele tiden men man slipper da å sprute vann på tomgang :) Å ha vannsprut på intercooler er jo et enkelt og kult prosjekt å fikle med for de som har IC. Microplex.no har noen billige tempmålere, CompuNurse, som man kan bruke til å måle innsugstemp og utetemp ++ for en billig penge. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 er det ikke bare og kjøpe et ferdig kit? kosster jo i underkant av 3000kr ferdig levert http://www.snowperformance.net/product.php?pk=83 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.