Gå til innhold

Bytte ut original BOSE-stereo i A4 avant B6

Ranger emnet

emphi

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring rundt dette? Har planer om å skifte ut spilleren etterhvert, men lurer på om jeg MÅ ha dobbel DIN spiller eller om det finnes løsninger for enkel DIN også.

BOSE-spilleren som sitter der nå er jo dobbel DIN.

I tillegg, hva slags overgang trenger jeg evt til en ny pioneer-spiller hvis jeg skal bruke originale høyttalere/forsterker?

Endret av emphi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring rundt dette? Har planer om å skifte ut spilleren etterhvert, men lurer på om jeg MÅ ha dobbel DIN spiller eller om det finnes løsninger for enkel DIN også.

BOSE-spilleren som sitter der nå er jo dobbel DIN.

I tillegg, hva slags overgang trenger jeg evt til en ny pioneer-spiller hvis jeg skal bruke originale høyttalere/forsterker?

Du må ikke ha en dobbel DIN spiller. Du kan fint sett inn en enkel DIN spiller. Adapert for dette får du kjøpt på møller. Det eneste some er litt dumt er du da må ha ny klimakontroll. Ellers vil det bli en stor glippe i mellom spilleren og klimakontrollen. Finnes nok en plate e.l som du kan sette i opprommet som blir hvis du ikke ønsker å bytte klima kontroll.

Her ser du hva jeg mener :)

470_cardash.jpg

Har du RNS-E eller vanlig dobbel DIN spiller fra Audi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med og finne en slik overgang selv. Har letet en god stund rundt på nette etter slikt, men er vannskelig og finne ut om det passer.

Kjøpte noe greier på Biltema, men passet ikke de heller.

Det som ligner mest på det jeg trenger er DENNE, men om den passer og virker, vet jeg ikke. Derfor har jeg ikke så lyst til og bestille den enda.

edit: Hva menes med: Suitable where the vehicle has a non Bose active system?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne adapteren som er hva jeg var på jakt etter:

http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_209/products_id/1779

Den lar meg putte inn en vanlig spiller og har lomme under slik at det ikke blir åpent.

Da gjenstår det bare å finne ut hva slags overgang jeg vil trenge for at ny pioneer-spiller skal passe på originale audi-kontakter.. noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med bilradiospesialisten (http://www.bilradiospesialisten.no)

De har alt av overganger,deksler og koblinger sånn at du kan bruke fjernkontrollen på rattet hvis du har det orginalt.

Snakket med de om å bytte ut hele anlegget i min A4 og det kommer på mellom 10 og 15 tusen.Da er det 2 DIN spiller med DVD,alle 4 høyttalerne i dørene med diskanter og koblinger til spilleren.De justerer også lyden i bilen når høyttalerne er ferdig innspilt gratis.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke slike adapter til å få byttet cd spilleren en jævla plass. Men en ting jeg fant, det er slik adapter som gjør at du får en Aux/ipod kobling.

Funker dette på spilleren min? Concert 2 tror jeg det er.

Tenker på en sån en http://cgi.ebay.co.uk/iPod-Car-Kit-for-VW-AUDI-Seat-Skoda-Charge-Control_W0QQitemZ170361416345QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVideoElectronics_PortableAudio_MP3PlayerCarKits?hash=item27aa54ea99&_trksid=p4634.c0.m14.l1262

Så får jeg heller kjøpe meg et slikt adapter og en ipod. :op:

Noen som vet om dette virker?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Original spiller er nå fjernet og ny spiller er testet med adapteret jeg kjøpte. Det funker bra, også remote-signalet til forsterkeren bak, bortsett fra at hver gang jeg skrur av/på spilleren så lyder det et voldsomt POP i anlegget.

Noen ideer om hvorfor det skjer??

Har ikke lyst til å bruke spilleren før det der er løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider