Gå til innhold

Min MB 250D 1990 W124

240sigv

Anbefalte innlegg

Hei, er ny med MB. Siden jeg tidligere har holdt på med volvo i flere år.

Har annskaffet meg en MB W124 250D 1990 import fra tyskland i 99.

Bilen har noe små skavanker, som mangler ett stag på nivåreguleringa,cruisecontrol er vanskelig å få til å holde seg, liten bulk på venstre hjulbue og rike i dekselet.

Noen som har en formening om hva som feiler Cruisecontrollen, den vil ikke holde seg på lengre enn noen sekunder, men opp i stor fart kan den holde seg opp til 1km, noen ideer?

Lurer også på om jeg kan fysisk fjerne Nivåregulering og bytte om til vanlige støttdempere, bilen skal ikke ha hengerfeste og skal kun brukes som ren cruisebil når den en gang blir ferdig.

Så synes jeg den er seig i oppover bakker med full bil og bagasje så er den veldig seig, så hvordan er det å montere turbo på min 250 Diesel ?

Her kommer bilder:

DSC00138.jpg

DSC00137.jpg

DSC00139.jpg

DSC00140.jpg

DSC00141.jpg

DSC00142.jpg

DSC00143.jpg

DSC00144.jpg

DSC00146.jpg

DSC00136.jpg

DSC00132.jpg

DSC00135.jpg

DSC00130.jpg

DSC00127.jpg

Endret av 240sigv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke vanlige dempere som passer til disse(finnes i USA), men hvorfor fjerne, staget til nivåreguleringa koster sikkert ikke stort, og den fjæringa er genial, skjønner ikke hvorfor det ikke er standard på sedan også.

Lakke krommen går jo, må bare matte den først, lakk den heller i bilens farge og innmaten svart.

Cruisecontrollen er sikkert defekte loddinger i relèet, sitter ved rattstamme.

Futt er det ikke all verden av i disse, det er tross alt en 2,5 liters dieselmotor på 90 hk, men de blir litt mere villig med en liten justering, syns det hjelper merkbart bare å justere røykbegrenseren litt jeg, men sprekt blir det ikke.

Turbo kom på motoren din, men litt sjelden, 125 hk.

Prøv å få taki en 290turbodiesel, samme motor omtrent, sett over pumpa di på den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasskulene bak er sikkert sprengt, så det koster jo en formue. Men om det ikke er mulig å fjerne nivåreguleringen så får jeg bare ordne alt. Men hvor stiller man høyden?

Har lakkert chrome griller før, men med mye pussing og lakkert det godt så går det ikke lange tiden for det flasser av. Tro om man kan bruke lakk som man f.eks bruker å sote lykter med.

Er lite villig å skifte motor i Bilen, vil bare freshe den opp. Tenkte på å konvertere til turbo, så jeg får litt mere puste hjelp. Men vil vite hva jeg trenger av deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyda regulerer du med staget, det er justerbart, fjærene begrenser hvor langt ned du kommer, men du får ofte grei senk bare med justering.

Gasskulene koster velm i underkant av tusenlappen per stykk, er de defekte er bilen dønn stil, er bilen blaut mangler det trykk, eneten pga ventil eller pumpe eller mangel på olje(lekkasje).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyda regulerer du med staget, det er justerbart, fjærene begrenser hvor langt ned du kommer, men du får ofte grei senk bare med justering.

Gasskulene koster velm i underkant av tusenlappen per stykk, er de defekte er bilen dønn stil, er bilen blaut mangler det trykk, eneten pga ventil eller pumpe eller mangel på olje(lekkasje).

kan du utdype det er du snill? Har en 230te sportline som jeg vil få ned litt, så det jeg trenger å gjøre er å regulere staget og sette senke fjærer forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilder hvor røykbegrenser ligger hen og hvor mye kan man justere på den?

Du har vell på diselpumpa en skru som går inn i pumpa med ei mutter på,den skruen dær e flatjern så løsna du muttra har biln igang og justere skruen innover og skru tel muttran igjen, men u må sikkert juster ned tomgangen.

bruka som regel hva i nærheten av diselrøran inn på pumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider