240sigv Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 (endret) Hei, er ny med MB. Siden jeg tidligere har holdt på med volvo i flere år. Har annskaffet meg en MB W124 250D 1990 import fra tyskland i 99. Bilen har noe små skavanker, som mangler ett stag på nivåreguleringa,cruisecontrol er vanskelig å få til å holde seg, liten bulk på venstre hjulbue og rike i dekselet. Noen som har en formening om hva som feiler Cruisecontrollen, den vil ikke holde seg på lengre enn noen sekunder, men opp i stor fart kan den holde seg opp til 1km, noen ideer? Lurer også på om jeg kan fysisk fjerne Nivåregulering og bytte om til vanlige støttdempere, bilen skal ikke ha hengerfeste og skal kun brukes som ren cruisebil når den en gang blir ferdig. Så synes jeg den er seig i oppover bakker med full bil og bagasje så er den veldig seig, så hvordan er det å montere turbo på min 250 Diesel ? Her kommer bilder: Endret Juli 25, 2009 av 240sigv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Har en liten psykisk sperre for chrome, jeg hater chrome. Får man tak i svart grill eller hvordan lakk er anbefalt for å lakke over chromen? Har tenkt på å bruke transparent svart lakk på chromen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Jaha, var lite svar å få til mine svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Du får ikke vanlige dempere som passer til disse(finnes i USA), men hvorfor fjerne, staget til nivåreguleringa koster sikkert ikke stort, og den fjæringa er genial, skjønner ikke hvorfor det ikke er standard på sedan også. Lakke krommen går jo, må bare matte den først, lakk den heller i bilens farge og innmaten svart. Cruisecontrollen er sikkert defekte loddinger i relèet, sitter ved rattstamme. Futt er det ikke all verden av i disse, det er tross alt en 2,5 liters dieselmotor på 90 hk, men de blir litt mere villig med en liten justering, syns det hjelper merkbart bare å justere røykbegrenseren litt jeg, men sprekt blir det ikke. Turbo kom på motoren din, men litt sjelden, 125 hk. Prøv å få taki en 290turbodiesel, samme motor omtrent, sett over pumpa di på den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Slik ser lakka grillramme ut: Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Gasskulene bak er sikkert sprengt, så det koster jo en formue. Men om det ikke er mulig å fjerne nivåreguleringen så får jeg bare ordne alt. Men hvor stiller man høyden? Har lakkert chrome griller før, men med mye pussing og lakkert det godt så går det ikke lange tiden for det flasser av. Tro om man kan bruke lakk som man f.eks bruker å sote lykter med. Er lite villig å skifte motor i Bilen, vil bare freshe den opp. Tenkte på å konvertere til turbo, så jeg får litt mere puste hjelp. Men vil vite hva jeg trenger av deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Høyda regulerer du med staget, det er justerbart, fjærene begrenser hvor langt ned du kommer, men du får ofte grei senk bare med justering. Gasskulene koster velm i underkant av tusenlappen per stykk, er de defekte er bilen dønn stil, er bilen blaut mangler det trykk, eneten pga ventil eller pumpe eller mangel på olje(lekkasje). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Har få bilen i normal høyde, men den er vel spretten.. Hva kommer det seg av? Hvordan justere man "dieseltrykket" og hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Spretten for den er hard elelr sprette for det ikke er noen virkning i demperne. Bil med defekte gasskuler er steinhardt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Noen som vet hvor "røykbegrensern" ligger i motor rommet og hvordan justere man det? Vil ha litt svartrøyk og litt merkbareffekt :D Gjerne illustrasjonsbilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raposo Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Høyda regulerer du med staget, det er justerbart, fjærene begrenser hvor langt ned du kommer, men du får ofte grei senk bare med justering.Gasskulene koster velm i underkant av tusenlappen per stykk, er de defekte er bilen dønn stil, er bilen blaut mangler det trykk, eneten pga ventil eller pumpe eller mangel på olje(lekkasje). kan du utdype det er du snill? Har en 230te sportline som jeg vil få ned litt, så det jeg trenger å gjøre er å regulere staget og sette senke fjærer forran? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet August 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2009 Noen som har bilder hvor røykbegrenser ligger hen og hvor mye kan man justere på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet August 1, 2009 Rapporter Share Skrevet August 1, 2009 Noen som har bilder hvor røykbegrenser ligger hen og hvor mye kan man justere på den? Du har vell på diselpumpa en skru som går inn i pumpa med ei mutter på,den skruen dær e flatjern så løsna du muttra har biln igang og justere skruen innover og skru tel muttran igjen, men u må sikkert juster ned tomgangen. bruka som regel hva i nærheten av diselrøran inn på pumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.