Gå til innhold

Garanti på rustutbedring

Ranger emnet

Fox

Anbefalte innlegg

Foreldra mine har en Mercedes C220 1999, før garantien på rusta gikk ut (i 2007) ble det påpekt rust i tre dører. Det er i overgangen mellom metallplatene på toppen av døra. Siden det var lang ventetid på å ta dette på garantien ble dette tatt først i 2008. De bytter ikke dørene nå lengre men pusser ned og lakkerer samt limer lista fast. Slik at å se om de har gjort bra jobb er ikke lett :) Nå hadde limet løsnet på dørene og rusta tøt frem igjen. Garantien på bilen er utløpt men vil jo påstå at det fremdeles er en garanti på selve jobben. Vil jo anslå at det minst er 2 års garanti på en slik jobb. Noen som har noen erfaringer med dette? Jeg skal dra innom i morgen og høre hva de har å si, men det er alltids greit å ha litt info om hva som gjelder før jeg dukker opp.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantien er grei, den er ute. Tenkte mer på garantien på selve jobben. Det burde ikke spille noe rolle om det er MB eller ett annet merke.

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har forstått så har du ikke noen garanti på selve reklamsjonsjobben, men den utføres for at bilen skal være bra for rust til rustgarantien utgår.

Det er grunnen til at jeg ber deg høre på MB-forumene, der det både folk som har erfaring med rustkulanse og garanti på sine egne, og folk som jobber med MB daglig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg høre der. De må jo ha en viss kvalitet på arbeidet de gjør, ettersom lista var limt har man heller ikke mulighet til å kontrollere arbeidet før lista evnt løsner. Da kunne de ha droppet å ta rusta og kun limt lista over rusta og stasa på at den holdt til garantien var ute. Kommer med tilbakemelding om hva de sier. Den var inne i Januar eller Februar 2008.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider