Gå til innhold

Servo problem 124 200D


Riisern

Anbefalte innlegg

Har nylig kjöpt en 86 200 D. Etter kjöpet har den blitt vinglete på veien, samt en ulyd i servoen liks som om den belastes kraftig hele tia. Olja virker grei. Kan pumpa ha tatt kvelden? Titta litt etter pumper på huggersider men finner ikke noen priser, hva ligger en brukt pumpe på i pris? Evt noen i Östfold som har en til meg om denne må skiftes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har bilen blitt vinglete på veien så sjekker du bærekuler så fort som mulig, og det er ikke alle som greier å sjekke bærekulene på MB, derfor kan en bil gå i mellom EU med stor slakk i kulene, dette er farlig, men sannsynligvis ikke problemet.

Sjekk bakstilling, der ligger sannsynligvis vinglinga, spissingsstag f. eks.

 

Ellers, så solgte jeg selv ei servopumpe nylig for 300,- + frakt, tipper du får ei på huggern for 400++

Bråker den hele tida, er det olje på den, riktig olje(ikke atf), jobber den eller summer den, om den jobber kan jeg tro det kan være drit i systemet eller trøbbel med snekka.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bråker ikke ved når rattet ikke brukes, men med en gang jeg svinger, enten i fart eller stillestående, så bråker den. Ulyden (bråket) er på samme måte som du får ved fult rattutslag. Samt at den svinger hakkete. Da mener jeg at hvis du beveger rattet 180 grader, så er den hald, myk, hard, myk vekslende hele tia mens du beveger rattet, uavhengig av om du står stille eller bilen er i bevegelse.

Olja som er på nå er av den brune MB typen. Virker normal i konsistensen og lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe særlig slakk i snekke, lurer på om noen kan ha justert den feil, om den er for tight så er bilen farlig å kjøre med, kan låse seg, er det liten normal slakk på rattet er det nmok ikke det.

sjekka servooljefiltret?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normal slakk i snekka. Merka i dag når jeg kjörte til og fra jobb, at det er ikke ulyd når bilen er kald, men kommer når jeg har kjört noen minutter. Stoppa rett etter jeg hadde starta bilen og sto stille og ratta litt og da virka den grei. Når jeg hadde kjört ti minutter - kvarter stoppet jeg igjen og da var symptomene der. Sjekka beholderen for et evt filter også idag, men kjente ikke noe filter nedi der. Sal det vere lett å kjenne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ha jeg vert litt grundigere i min feilsöking (les: tatt meg tid :)). Er dödgang i rattgangen. Prövde justere snekka, men hjalp ikke. Samme hvordan jeg justerte var det slakk. Kan snekka reddes eller må jeg finne meg en ny?

 

Når det gjelder servoen, så fant jeg ut at olja var meget tyntflytende, så må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår