kadettB Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Nå har jeg byttet fordeleren på min Audi 80 2l 16v. Men fremdeles fusker den og går veldig ujevnt. Har funnet 2 slanger (vakum?) som har hatt sprekk i seg, den ene fra tomgangsregulatoren (den som sitter mellom 2 slanger over fordelerdekselet/tennpluggene) og en som sitter på et slags jernrør som går fra den ndre siden av motoren og til en plass under luftfilteret/luftfilter boksen. Skal prøve å bytte plugger for disse er veldig svarte. Kom litt røyk fra motorrommet, så lurer på om den kan være utett ved eksos manifoilen... Noen som har forslag eller vet hva dette kan være? For nå har jeg ingen ide mere... Bensinpumpe kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettB Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 kan hvit røyk fra eksosen ha noe å si? Tror den kan være litt utett ved manifoilen fra blokken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Høres ikke ut som at det er tenningen som lager problemene dine. All falskluft gir ujevn tomgang, fiks dette først. Hvit røyk tyder på defekt toppakning. Bruker motoren vann? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettB Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Med falsk luft mener du utette slanger? Har fikset 2 slanger (byttet den ene og reparert den andre). Men ved ikke hvor den falske luften ellers skulle komme fra :S Når jeg skrur på tenningen så suser det i bensinpumpa bak, men når jeg åpner panseret kommer det en suse lyd fra bensin"fordeleren" der også (den som sitter på luftfilter kassen) dette er vel normalt går jeg utifra? Tror ikk den bruker vann, har ikke fått kjørt den. Bare startet den opp noen få ganger. Vet at forrige eier byttet toppakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Spray startgass rundt i motoren, rundt pakninger og slanger og slikt. der du hører motoren reagerer suger den falskluft... Hvis du skrur på tenningen, men ikke starter motoren, hvor lenge suser det fra bensinpumpen? et halvt sekund? Et halv til et sekund er normalt, lenger enn det er tegn på at den ikke klarer å få opp bensintrykket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg