Gå til innhold

Sony Xplod (XS-L121P5)

Ranger emnet

karlhenrik

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg 2 nye Sony Xplod 12" 1200 w subwoofers og lurer på hvilken forsterker jeg bør kjøpe.

Det beste hadde vel kanskje vært og kjøpt 2stk forsterkere, en på hvert element + en som driver front høytalerene og stereo.

Hvilke fronthøytalere er best?

Skal også bygge kasse til disse subbene, noen som har noen forslag til det ?

-Karl Henrik-

Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig)

Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt)

Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket)

Bmw e30 320i Coupe (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elementene der er på 4ohm, og tåler 350watt RMS. Om du paralellkobler disse, vil du trenge noe som gir 700watt RMS ved 2ohm. Det beste du da kan gjøre, er å kjøpe en Dynabel BF4501. Det er et monotrinn på 450watt RMS ved 4ohm, 750watt RMS ved 2ohm eller 1200watt RMS ved 1ohm.

Denne er veldig billig, i forhold til ytelse, og gir deg akkurat det du trenger. (Og enda mer... Kanskje du etterhvert vil oppgradere sub'ene dine.) Koster veil 3998,-. Hos meg= 3600,-

IKKE bruk to forsterkere. Det er nesten umulig å få de til å jobbe helt likt, og da begynner elementene å oppheve hverandre.

Fronthøytalere bør være så bra som lommeboken din tillater. Det er fordi det er de som tar seg av nesten hele frekvensspekteret. Tips her er Focal 165V2. Den fikk EISA prisen nå sist. Knallbra høytaler. Kutt gjerne ut bakhøytalere, om du ikke har råd. Bedre med ett bra sett foran, enn halvbra foran og bak.

Til å drive dette, kunne du jo brukt 2 eller 4 kanaleren til Dynabel. Så har du forsterkere i samme klasse. Koster henholdsvis 1795,- og 1975,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er det autosound holder til, eller er det bare internett virksomhet ?

Må nok ha hjelp for og få dette til siden jeg ikke har så voldsom peiling på anlegg og koblinger. Høres jo greit ut dette tilbudet, men må vente litt med og kjøpe tingene. Bør vel ha iallefall 2 forsterkere en til subbene og en til alt annet ?

Har du msn eller en mail adresse jeg kunne kontaktet deg på ?

-Karl Henrik-

Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig)

Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt)

Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket)

Bmw e30 320i Coupe (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider