Gå til innhold

Kjøp av 2010 Octavia RS

Ranger emnet

ga123

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt første inlegg her på forumet. Håper noen her har mulighet til å hjelpe meg litt med min ubesluttsomhet.

Jeg er i sluttfasen av å kjøpe meg en 2010 Octavia RS(min første splitter nye bil). Har prøvekjørt en RS med manuelt i helgen, og ting virket meget bra.

Dette er utstyret jeg tror jeg skal bestille den med, er det noen som har noen ting å innvende eller tilføye her?

Octavia stasjonsvogn Rs dpf 2.0 TDI 170 HK DSG (2010)

Farge: Metallic (Anthracite grey met. )

Utstyr:

Bagasje/oppbevaring:

Skipose

Dekk/felg:

Neptune 18' alu

Glass:

Sun-set, mørke ruter

Infotainment:

Lydsystem med 12 høyttalere

Setetrekk:

Rs supreme

Speil:

Utvendige foldespeil m/dimming

Ratt:

3-eket ratt med tlf/dsg-kontroll

Utstyrspakker:

Executive pakke inkl navi colombus

Plus-pakke inkl el. vindu bak

Annet innvendig:

Cruisecontrol pakke

Handsfree bluetooth u/holder

Mobile device interface

Annet utvendig:

Oppvarmede spylerdyser plus-pakke

Parkeringssensorer f/b executive-pk

Takreeling i sølv

Bilen jeg har prøvd hadde desverre ikke DSG kassen, er det noen her som har erfaringer med denne kombinasjonen av kasse og motor? Den hadde heller ikke Navi, BT Handsfree, RS supreme skinnseter eller multifunksjonsratt. Så om noen har noen positive eller negative ting å si om disse tingene så hadde jeg satt pris på det!

Jeg var også skuffet over dekkstøy i kupeen, men bilen var utstyrt med Dunlop dekk med meget hard gummi så tror det blir bedre med Conti eller Nokian dekk.

Jeg har gått å grublet på dette i noen uker nå, så håper noen her har noe vettugt å komme med som vil gjøre meg sikrere på at dette er et godt valg.

På forhånd takk for svar.

Mvh

Geir Arne

Endret av ga123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan dessverre ikke være objektiv her da jeg er alt for forelska i den ny RS`n :)

Hvis jeg hadde kjøpt ny bil i dag så hadde utstyrslista sett omtrent lik ut som den du har satt sammen, unntatt setetrekk, der er jeg litt skeptisk og trenger kanskje litt lenger tid for å likke dette til 100%.

Jeg har ikke testet den selv, DSG sammen med 170TDI, men har kun hørt bra posutivt om denne kombinasjonen.

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk til setetrekkene, så venter med bestilling til jeg har fått prøvd dem skikkelig!

Du har Black magic perle farge på din RS såvidt jeg kan se, hvordan er den å holde ren? Generelt skeptisk til svarte biler, da man ofte må vaske konstant. Men så ser det jo definitivt fetest ut også da...

Endret av ga123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Black magic perle farge på din RS såvidt jeg kan se, hvordan er den å holde ren? Generelt skeptisk til svarte biler, da man ofte må vaske konstant. Men så ser det jo definitivt fetest ut også da...

Det stemmer.

Ikke sååå vanskelig å holde pen men det krever litt estra kontra den grå du er inne på.

Så langt så har jeg kun dratt på meg noen bittesmå riper på ene dørren samt 2 steinsprudd i fronten.

Ripene skal poleres vekk så fort jeg får litt tid til overs.

Synes den Antracit er kul siden den skiller seg litt ut mot alt svart/sølv som ruller på veiene om dagen :)

/M

Octavia vRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Grå er litt mer praktisk ja, og sjefen(dama altså) er veldig innstilt på at jeg velger grå. Jeg har tenkt å få Ditec behandling på den, det burde sørge for å holde ripene borte hvertfall!

Er det noe du er missfornøyd med på bilen din? Noe som mangler med tanke på komfort, eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal ikke se bort fra at disse holder seg pene litt lenger siden disse er helskinn.

Smuss blir VELDIG synlig på de "hvite" setene (så langt har jeg klart meg fint)

/M

Er det jeg er redd for ja, pluss at jeg tror Alcantara delene av setet vil bli ganske fort slitt. Dessuten synes jeg bilens interiør blir mer "helhetlig" på de bildene jeg har sett med skinnseter. Men om man sklir rundt i dem i svinger så duger det ikke...

Endret av ga123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du er missfornøyd med på bilen din? Noe som mangler med tanke på komfort, eller lignende?

Egentlig ikke, muligens at den ikke er stiv nok... ;)

Men så elsker jeg bilen min og kan derfor ikke si noe fra en objektiv syn :D

Det eneste jeg egentlig kan si noe om er støynivåen fra motoren. Men så har jeg den PD (pumpe düser) versjonen mens du får CR (common rail) som ifølge pirkete folk her på forumet skal være mye mer stillegående.

Octavia vRS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet hos Skoda fikk vi inn en DSG CR bil, kjørte ikke selv, men har kjørt DSG i andre TFSI biler, og det fungerer meget fint det. Med CR er vel chiptrimbehovet nesten utelukket, så det skal være tut og kjør.

For å si det slik da: jeg ser per i dag kun konkurranse med DSG ved at man skal ha firehjulstrekk ;) (sett bort ifra prisen da selvfølgelig)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar jo det fungerer like bra som i A4 140hk CR med DSG, men føler jeg må teste før jeg legger ut så mye penger! Går det i det hele tatt ann å trimme den motoren med DSG kasse? Hørt rykter om problemer med for høyt dreiemoment for kassa...

Ja, synd Skoda ikke får lov av "pappa VW" til å kombinere Automat og 4*4.. Da hadde de virkelig solgt mye biler i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider