Gå til innhold

Kjøp av 2010 Octavia RS

Ranger emnet

ga123

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen her som har forsøkt å montere hengerfeste på en Octavia selv? Er det vanskelig? Det er uforholdsmessig dyrt å få det gjort hos forhandler...

Jeg har tenkt på det selv, men planen blev stoppet da jeg såg hur mye arbeid det ligger bak en slik operasjon :)

Her er noen bilder tatt fra en bruker på et annet forum.

DSC_0024.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0043_01.jpg

Som sagt...LITT ting som skal til før det festet sitter på plass :D

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, ser jo ut som om han har plukket fra hverandre hele bilen jo. Får vel klare meg uten da antar jeg, drit å måtte låne bil hver gang båten skal flyttes fra hytta(eller dama skal på ikea :doh)

Eller så får du betale de sure pengene Møller skal ha, men da får du gjort det ordentlig.

Skal ikke se bort fra at du får igjenn dette når bilen skal selges om noen år... :)

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig mye jobb å montere på de,går for 4-5 timer på verksted.

må koble seg inn i sikringsboks og styreenhet for gateway forann,så ledninger må trekkes frem,ellers er det kurrant skruing,en del interiør som må ut.

Veldig merkelig at hengerfeste til rs ikke kan leveres fra fabrikk,ikke noe problem å ettermontere på de vertfall:) gjort på ett par. akkurat samme som vanlig octavia.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren synes det er like rart som meg, men jeg utsetter det litt. Har en kamerat som kan hjelpe meg med det i ettertid til langt hyggeligere pris.

Etter lengre samtaler med både selger og sjefen(samboeren) i dag, så har vi tatt avgjørelsen. I morgen bestiller jeg en 2010 RS CR med DSG. Alt utstyr som står listet i første post, med unntak av Automatisk innfelbare/avblendbare side speil. Klarer ikke å se at det er verdt Kr 2 530,-...

Både gleder å gruer meg, fryktelig mye penger for en bil for en som aldri har hatt bil som er nyere enn 7 år.. Blir nok lange 8 uker til levering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg har prøvd hadde desverre ikke DSG kassen, er det noen her som har erfaringer med denne kombinasjonen av kasse og motor?

Jeg kan vel ikke si jeg har mye "erfaring" med denne kombinasjonen, men jeg har kjørt noen mil i en 2008 modell med 170 HK CR TDI og DSG, og jeg var imponert over samspillet mellom motor og girkasse. Spesielt godt likte jeg at om girkassa stod i "D" så utnyttet den dreiemomentet på relativt lave turtall fullt ut selv om jeg gav en del gass. I "S" var den mer aggressiv og holdt jevnt over et høyere turtall, men for meg som elsker dreiemomentet i denne motoren var "D" den triveligste posisjonen til "vanlig / småinspirert" kjøring.

Jeg sikler selv på en 2010 modell med omtrent samme utstyrsliste som du har bestilt, og tviler på at du kommer til å angre :) Gratulerer så mye med kjøpet!

For tiden (utrolig nok) uten bil ;)

[x] Golf TDI, Impreza GT, Vectra 2.0i, Jetta 1.8, 626 GLX m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det HaLLiNGeN! Nå er det bare å vente til september kommer, så skal jeg få lagt opp noen bilder om det er ønskelig.

Er det noen som har et godt forslag på fine felger til Vinterdekk? Er ikke helt sikker på hva som vil passe best. Tenker 17" på vinter, eller kanskje 16" men tror det blir litt kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider