Tucabi Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Heisan, har bare noen få spørsmål: Har handlet meg en boble Førstegangs reg. 31.08.1967 som trenger litt rustsveising, lurte da på å kjøpe meg et sveiseapparat fra Torshov (Mig/mag) Koster rundt 3Lomper Skal jeg da bruke fra 0,6mm -> 0,8mm Tråd? Og bruke blanding av Argon/Co2 istede for ren Co2? Har jeg forstått rett eller er jeg helt ute å kjører? Evnt. Noen tips til meg før jeg begynner? Mvh. Tucabi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Heisan, har bare noen få spørsmål: Har handlet meg en boble Førstegangs reg. 31.08.1967 som trenger litt rustsveising, lurte da på å kjøpe meg et sveiseapparat fra Torshov (Mig/mag) Koster rundt 3Lomper Skal jeg da bruke fra 0,6mm -> 0,8mm Tråd? Og bruke blanding av Argon/Co2 istede for ren Co2? Har jeg forstått rett eller er jeg helt ute å kjører? Evnt. Noen tips til meg før jeg begynner? Mvh. Tucabi Tråden hørtes fin ut, jeg mener jeg bruker 0,8mm fra biltema, på Telwin apparatet mitt. Angående gass så ligger det vel en guide her et sted, i teorien trenger du kun CO2 om du skal sveise stål. Argon er for alusveis. CO2/Argon, populært kalt Mison 18 eller Secur 18, funker også til å sveise stål med. Det skal jeg kjøpe meg, koster rundt 550+moms for påfylling av 5litersflaske. Stiller et spørsmål selv, i samma slengen: Er det mulig å sveise alu med CO2/argon, eller kreves det ren argon? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tucabi Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Takk for svar =) Ye, bare å spørre det, Kommer sikkert et svar før eller seinere hehe :D Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, da jeg aldrig har sveiset i alu før =/ Holder meg til MMA så lenge det går, så hopper jeg over til MIG når det trengs (Men tenkte kansje det var noe xtra, spesiel Ect. Når det kom til Karosseri sveising) (c^^,) Mvh. Tucabi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Ren Argon brukes ved aluminium (tig) Co2/Argon er en blandingsgass som brukes ved stål eller rustfritt stål. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg