HP-Invent Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Jeg blir anbefalt å bytte plugger når jeg skal skifte cdi boks. Hva kan skje når en vanlig tennplugg blir utsatt for mer turtall en vanlig, uten å bytte til en annen? Det er på en moped altså, skal øke turtallet fra ca 7000 til over 10.000 rpm... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 varme? slitasje? *skyte vilt* Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Altså, jeg har en moped som jeg skal ta ut litt mer guff av... Skal altså øke turtallet med nesten 3000 rpm... Blir da anbefalt å bytte tenplugg til en Hi-peformance plugg... Jeg bare lurer på hva som kan skje hvis jeg ikke bytter plugg, bare bruker den orginale... Det er for øvrig en 1 sylindret 50 ccm scooter... Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 hva med å finne et moped forum??? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Tennpluggene kan da kjøpes i en vanlig bilbutikk, det er samme type plugger. Derfor spørr jeg på en bilside om tennplugger--- Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by HP-Invent Tennpluggene kan da kjøpes i en vanlig bilbutikk, det er samme type plugger. Derfor spørr jeg på en bilside om tennplugger--- sant nok.. men tror mopedguruene har mer greie på det.. på min gode gamle er 50 har jeg hvertfall gått opp på verdien til en 8 er plugg..sitter 6 er plugg orginalt.. den er trimmet med det gode gamle malossi trimsettet, populært kalt 11 hk trim... sannheten er vel heller 5 hk..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Kan i hvertfall huske fra moped trim tida at vi brukte B8ES til MTX, og B7ES til MT5......hvis det hjelper deg noe. NGK eller NKG eller noe sånt:D mvh Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 husker når jeg trimma min aprilia rs50. da måtte jeg bruke nsr 125cc plugger. Prøv en plugg, kjør litt, og se på pluggen etter på. Da finner du fort ut hvem plugg du må ha Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
**kenny** Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 for å si det sånn :) (har hatt litt erfaring med de derre tennpluggene -.-) hvis tennpluggen din ikke tåler det så vill den kansje/mest sansynelig skyte ut innmaten og rett igjennom stempelet og ned i veiven.. dette skjedde med min, så jeg bruker b9es fra NGK og den funker egentlig greit, den er egentlig til 125kubikkern, den funker enda hos meg og jeg har trim veiv så jeg pleier vell å dra den til en tja.. 13 - 14 rpm :) men det spørs jo også hvilken du har nå, du kan jo for eksempel bare kjøpe en med 1 høyere varmegrad :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Du må bytte til en med lavere varmeverdi. Når jeg kjørte trimma moped så brukte jeg bp9es. Tror det var det den het :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Velkommen til forumet **kenny** Men sjekk datoen før du poster. Denne tråden er eit par dager gammel. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Får dele en røverhistorie jeg også! :) Kjørte med original tennplugg med full trim (Maxima cyl, 18000rpm veiv, dellorto 21mm, coil, clutch, ALT) gikk som faen hele tiden når jeg hadde den (ca. ett år) ;D nå er den solgt, og såvidt jeg vet så bruker han fjotten som kjøpte den samme pluggen enda ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.