10000 Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Hei noen som vet hva jeg må bytte for og bygge om bilen min til 12V Fra B16 til B20, volvo PV Skal bygges om til 12V for og sette inn en B20 motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Feilpost, flyttes til volvo. Ledningsnettet du har er mer enn bra nok, siden ledningsnettet er kraftigere på 6v enn på 12volt. Det som somregel må byttes er alle lyspærer og evt tankmåler/tempmåler hvis du har det. Eventuelt kan det kobles motstand på instrumentene for å få ned spenning. Når det kommer til tute og vindusviskermotor må dette enten byttes, eller det må kobles inn en motstand. Startmotor tar du vel fra den nye motoren,så da er den grei. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
10000 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Den er grei, men passer B20 Motoren rett inn i Volvo PV ellers, er vel en 57mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Hvorfor bygge om 6volts anlegget? Det er jo litt av sjarmen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Sier jeg også. Hold den original :) Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg