Gå til innhold

Hot Rod bygger

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann! artig med V8-forum. Har fulgt litt med på VG og Kvasir ,men det var ikke rare greiene!

I garasjen står starten på en Ford 34 ramme med norske papirer og et raodster karosseri i STÅL! Søknaden om ombygging er sendt. Hadde litt dialog med bilstilsyn-gutta på forhånd og er forsiktig optimist. Siden det har blitt litt familieforøkelse, vil nok noe av jobbingen ligge litt brakk akkurat nå, men regner med å komme igang igjen utpå vinteren.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Velkommen til forumet!

 

Heftige saker... Du har ikkeno bilder?

 

apropo hot rods... har du vært borti noe lakkfarge som heter 'candy' ? Brukes visst mye på Hotroder

 

Candy Apple er en lakk som vanligvis legges på sølv eller gull base, men en del andre baser brukes også. Den er transparent, så det er basen og tykkelsen på skiktet som bestemmer hvor mørk fargen blir. Den mest kjente produsenten er nok Metalflake, Tiller Fargehandel i Trondheim var norsk importør, men jeg vet ikke om det fortsatt er de som importerer.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Hot Rod.

Jeg er en av vri-8'r gutta her. :D :D

 

Hvis du trenger hjelp/råd til prosjektet ditt kan du jo bl.a. ta kontakt med Øivind, som driver Hot Rod Service på Nykirke i Vestfold. Kan jo hende han har noen tips, og det får man jo aldri nok av. :)

 

Ang. farger og sånn candy ting, så har jeg lys blå perle på min Chevy. Azzurro Nuvola heter den, og kommer fra Alfa Romeo.

Morsom farge i solskinnet.

post-27-13804850312297_thumb.jpg

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Hot Rod :)

 

Ang. spesiell lakk,

Jeg restaurerte en 75 Camaro for noen år siden, som til slutt ble spraya i en effekt lakk som het "Glamour". Den kunne fås i flere farger, bl.a rød, kobber og blå - men jeg valgte en dyp grønn farge.

Fargen så helt svart ut til den kom i spesielt lys - da kom grønnfargen frem. Denne lakken kostet (netto) 1800/liter for 8 år siden :)

 

For å få denne fargen var bilen først lakkert matt svart, deretter et lag med klarlakk med litt metallikk i - og deretter en dyp transparent mørkegrønn og til slutt noen lag klarlakk.

 

Jeg har få bilder som viser fargen noe særlig, men her er et par. Camaro logoen som vises på fremskjermen er lakkert og var lagt i samme sjiktet som klar/metallikk laget, men var lakkert i vanlig sølv, som derfor fremstod som en grønn logo langt inne i lakken:

 

finalcamaro4.jpg

 

finalcamaro10.jpg

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Velkommen da! :)

 

Er det sånn at du har litt erfaring og tips og triks for oss som evt skal en tur til biltilsynet en gang eller? ;)

 

Vel, nå har jeg ikke fått svar ennå, kanskje går alt på trynet i første omgang?

Men jeg har forberedt meg godt: Snakket med folk som har fått godkjent omfattende prosjekter ved samme biltilsyn tidligere, meldt meg inn i Nosra (Norwegian Street Rod Assosiation) og ACCN (American Car Club of Norway). Den siste er veldig viktig siden de har høy teknisk kompetanse på nettopp street rods og problematikken mht oppbyggingsavgift. Hadde jeg ønsket å bygge buggy, Lotus eller noe annet kit-car greie hadde jeg brukt ACCN uansett. De har bl.a fortløpende dialog mot Statens Vegvesen sentralt nå når TAD (Toll og Avgiftsdirektoratet pr idag er hektet av disse tingene) Anbefales!

 

"Mitt" biltilsyn har jeg skjønt er veldig opptatt av attestasjoner på deler/kombinasjon av deler osv. Derfor vil ikke mitt prosjekt bevege seg langt utenfor allfarvei for street rods. Da vil jeg kunne attestere at identiske løsninger fungerer bra på allerede godkjente biler. Gidder ikke si så mye om planene før de er godkjente. Blir liksom litt luftslott-preg over det så tidlig. Kommer tilbake med detaljer senere. Har noen bilder, men det er sålangt garasjebilder med masse sveisestøv, trykkluftslanger og verktøy pluss et rustent dårlig karosseri oppå ei ramme.

Har forresten oppdaget at jeg har satt karosseriet ca 3 cm for kort sammen. Jeg tok mål av en annen bil og trodde jeg var pinlig nøyaktig, men nei. Regner med ca 1 uke ekstra på kveldstid for å rette opp igjen det. Sånn er det. Trøsten er at det er ingen annen å skylde på!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår