Hot Rod Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Heisann! artig med V8-forum. Har fulgt litt med på VG og Kvasir ,men det var ikke rare greiene! I garasjen står starten på en Ford 34 ramme med norske papirer og et raodster karosseri i STÅL! Søknaden om ombygging er sendt. Hadde litt dialog med bilstilsyn-gutta på forhånd og er forsiktig optimist. Siden det har blitt litt familieforøkelse, vil nok noe av jobbingen ligge litt brakk akkurat nå, men regner med å komme igang igjen utpå vinteren. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Velkommen til forumet! Heftige saker... Du har ikkeno bilder? apropo hot rods... har du vært borti noe lakkfarge som heter 'candy' ? Brukes visst mye på Hotroder Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 haha marius.. som jeg har sagt før.. du har sett for mye high octane ;) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by marius Velkommen til forumet! Heftige saker... Du har ikkeno bilder? apropo hot rods... har du vært borti noe lakkfarge som heter 'candy' ? Brukes visst mye på Hotroder Candy Apple er en lakk som vanligvis legges på sølv eller gull base, men en del andre baser brukes også. Den er transparent, så det er basen og tykkelsen på skiktet som bestemmer hvor mørk fargen blir. Den mest kjente produsenten er nok Metalflake, Tiller Fargehandel i Trondheim var norsk importør, men jeg vet ikke om det fortsatt er de som importerer. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Velkommen da! :) Er det sånn at du har litt erfaring og tips og triks for oss som evt skal en tur til biltilsynet en gang eller? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by Schlasken haha marius.. som jeg har sagt før.. du har sett for mye high octane ;) Hei jeg har visst om candy lenge før high octane... sjekk denne :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 noen her som har noe idè om hva det vil koste å få lakka bilen i ''candy gold'' ??:confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by marius Hei jeg har visst om candy lenge før high octane... sjekk denne :D Faen for en perverst rå farge!! Den likte jeg godt! :D Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Velkommen Hot Rod. Jeg er en av vri-8'r gutta her. :D :D Hvis du trenger hjelp/råd til prosjektet ditt kan du jo bl.a. ta kontakt med Øivind, som driver Hot Rod Service på Nykirke i Vestfold. Kan jo hende han har noen tips, og det får man jo aldri nok av. :) Ang. farger og sånn candy ting, så har jeg lys blå perle på min Chevy. Azzurro Nuvola heter den, og kommer fra Alfa Romeo. Morsom farge i solskinnet. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 29, 2002 Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Velkommen til Hot Rod :) Ang. spesiell lakk, Jeg restaurerte en 75 Camaro for noen år siden, som til slutt ble spraya i en effekt lakk som het "Glamour". Den kunne fås i flere farger, bl.a rød, kobber og blå - men jeg valgte en dyp grønn farge. Fargen så helt svart ut til den kom i spesielt lys - da kom grønnfargen frem. Denne lakken kostet (netto) 1800/liter for 8 år siden :) For å få denne fargen var bilen først lakkert matt svart, deretter et lag med klarlakk med litt metallikk i - og deretter en dyp transparent mørkegrønn og til slutt noen lag klarlakk. Jeg har få bilder som viser fargen noe særlig, men her er et par. Camaro logoen som vises på fremskjermen er lakkert og var lagt i samme sjiktet som klar/metallikk laget, men var lakkert i vanlig sølv, som derfor fremstod som en grønn logo langt inne i lakken: :) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2002 Originally posted by boXer Velkommen da! :) Er det sånn at du har litt erfaring og tips og triks for oss som evt skal en tur til biltilsynet en gang eller? ;) Vel, nå har jeg ikke fått svar ennå, kanskje går alt på trynet i første omgang? Men jeg har forberedt meg godt: Snakket med folk som har fått godkjent omfattende prosjekter ved samme biltilsyn tidligere, meldt meg inn i Nosra (Norwegian Street Rod Assosiation) og ACCN (American Car Club of Norway). Den siste er veldig viktig siden de har høy teknisk kompetanse på nettopp street rods og problematikken mht oppbyggingsavgift. Hadde jeg ønsket å bygge buggy, Lotus eller noe annet kit-car greie hadde jeg brukt ACCN uansett. De har bl.a fortløpende dialog mot Statens Vegvesen sentralt nå når TAD (Toll og Avgiftsdirektoratet pr idag er hektet av disse tingene) Anbefales! "Mitt" biltilsyn har jeg skjønt er veldig opptatt av attestasjoner på deler/kombinasjon av deler osv. Derfor vil ikke mitt prosjekt bevege seg langt utenfor allfarvei for street rods. Da vil jeg kunne attestere at identiske løsninger fungerer bra på allerede godkjente biler. Gidder ikke si så mye om planene før de er godkjente. Blir liksom litt luftslott-preg over det så tidlig. Kommer tilbake med detaljer senere. Har noen bilder, men det er sålangt garasjebilder med masse sveisestøv, trykkluftslanger og verktøy pluss et rustent dårlig karosseri oppå ei ramme. Har forresten oppdaget at jeg har satt karosseriet ca 3 cm for kort sammen. Jeg tok mål av en annen bil og trodde jeg var pinlig nøyaktig, men nei. Regner med ca 1 uke ekstra på kveldstid for å rette opp igjen det. Sånn er det. Trøsten er at det er ingen annen å skylde på! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 30, 2002 Rapporter Share Skrevet August 30, 2002 Heisann! Har selv et prosjekt, en delivery! Det er nok lenge til jeg har tid/råd til å begynne på den, men det er et brukbart objekt ihvertfall:) Kan bli tøft, med 454 og kompressor! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet August 30, 2002 Rapporter Share Skrevet August 30, 2002 Originally posted by suggen Heisann! Har selv et prosjekt, en delivery! Det er nok lenge til jeg har tid/råd til å begynne på den, men det er et brukbart objekt ihvertfall:) Kan bli tøft, med 454 og kompressor! Er det mulig å få et fly foto av område der du bor.. Det må det være jæ**lig mye rart.. :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 30, 2002 Rapporter Share Skrevet August 30, 2002 http://www.finn.no/finn/searchmap;jsessionid=114711030697749569 Det er det beste jeg fant i farten... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 30, 2002 Rapporter Share Skrevet August 30, 2002 Her mener jeg.. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg