Gå til innhold

Å lære seg å skru bil

Ranger emnet

3nity

Anbefalte innlegg

Hei , er nå 17 år , og kjører for tida en godt trimma 2-takts lettsykkel som jeg har lært en god del på innen skruing , dog veldig simple motorer i de(og bilmotorer er jo 4-takt)

Er heller ingen i familien min som har interesse for bil , så jeg lurer, hvordan skal jeg lære meg å skru ?!

Har en gammel diesel pickup hjemme som jeg har planer om å skru sund nå snart, og har planer om et år på birkeland FHS bilmekk.

er det rett og slett å bare hive seg nedi en motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som han over sier, ut å skru. Den beste måten å lære seg hvordan en bil er oppbygd på er å komme seg ut i garasjen og plukke og fikle på ting. Bøker (haynes, manualer o.l) er gode å ha for å forstå virkemåten før du skrur ting i småbiter, men for å få inn det grunnleggende er det beste rett å slett å skru.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kan skru på mopeden så kan du hoved prinsippene innen meking, så fremt du skjønner hvorfor det er sånn som det er og klarer og tenke deg frem til hva som er galt når noe ikke virker.

men som sakt igjenn det beste er og skru :P det du lærer mest av.

jo mer jo bedre. husker jeg å så litt mørkt på overgangen fra moped til bil innen det med mekking, men så langt har det gått greit og har hatt bil i 3 år nå og skrudd MYE på ca alt som kan skrus på.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om(hvis familen har en eldre bil) du kan skifte bremseklosser, bremseskiver, vindusviskere, tennplugger, rotor, fordelerlokk osv for dem.

Så kan du gå videre med støtdempere, fjærer, bærekuler, endeledd osv osv.

Kjøp haynesboka til den aktuelle modellen, og les i den mens du går frem. Eneste måten å lære på er å faktisk skru selv.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider