Gå til innhold

Enkel metode for å fjerne rustflekker

Ranger emnet


Gloms

Anbefalte innlegg

Har fått en del rustflekker bak på bagasjelokket og ved et par av dørene på mazdaen min. Er det noe jeg kan ta på som er fungerer bra og som er lett å påføre og ikke altfor dyrt?

 

Har ingen planer om å begynne med nedslipning og sparkel osv. Men hvis det finnes noe som man bare kan legge på for å forhindre eventuell spredning så hadde det vært akkurat det jeg er ute etter.

 

Hadde vært veldig fint å få litt hjelp til dette, for de flekka ser ikke ut i sollyset :S

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge er det snakk om? er du sikker på at det er rust? Om du har en hvit/sølvfarget bil er det ofte salt som setter seg fast i lakken og ser ut som rust. Hvis dette er tilfelle, kan du bruke clay og fjerne det lett. Hvis det er rust, må du nok helst slipe ned og lakke igjen. Men om du er heldig og det ikke er for store flekkene, kan du teste med Ferrobett Rustvask (kan kjøpes på torshov) Denne er veldig sterk og må spyles godt av med HT vasker etterpå. Hvis ikke denne klarer det, kan du prøve rustfjerneren. Men da må du nok lakke om igjen etterpå uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt begge produktene nå. Ble ganske overbevist over en anmeldelse jeg fant da jeg søkte det opp på google :P Kjøpte den med oransje etikett (degreaser) og den med blå (rustvask).

 

Hvordan er det egentlig best å bruke disse? Så i den artikkelen at man kan bruke den blå på felger o.l, men hva med den oransje? Kan jeg bare blande ut litt av den i vaskebøtta og så føre på med svamp og skylle av med høytrykkspyler etterpå? Eller skal jeg bare spraye det rett på bilen, la det virke, og så spyle av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Degreaseren er som navnet tilsier, en avfetting og trengs ikke blandes ut noe mer. Bare å spraye på lakken, la det stå i noen minutter å spyle av med HT. Det samme gjelder forøvrig rustvasken, men den er som sagt veldig sterk, så vær nøye når du spyler av etter påføring, og gjerne gå over å vask etter avspyling for å være helt sikker på at det ikke er igjen noe på lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår