Gå til innhold

Instalere radio i Boble

Ranger emnet


tim94

Anbefalte innlegg

Hei,

 

er helt ny med dette og har nettopp fått meg boble, men problemet er at jeg ikke finner ledninger med plugger som passer. så jeg vet ikke hvilke ledninger som jeg skal bruke og hvor de er festet.

 

Bobla er en 1302 og på radioen står det: Batteri 12V ground|NEG

VW Beetle 1302, 1971 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har allverdens kjennskap til boble, så m¨å du sjekke opp om bobla har 12Volt.

Gjøres lettest ved å vippe opp baksetet og se hvor mange lokk det er på batteriet, er det 3 er det 6V, er det 6 er det 12V, kikk også hvilken av ledningene som går til jord, er nok -, men greit å sjekke.

 

Regner med det ikke er noen radiotenning på boble, så da må du enten ha konstant strøm til spiller eller at den kun virker med tenning på.

 

Det du trenger er, pluss konstant(vanligvis rød på tyske biler, gul på nyere spillere), jording/minus(Brun på tyske biler, svart på nyere spillere), evt. radiotenning/tenning(kikk etter gul, rød eller svart, regner med det er det siste), så måp antennekabel og høytalerkabler kobles.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12V er det ja, men finner ikke ledninger. det jeg finner er en plass hvor mange ledninger fra tenninga er koblet til. der er det også 3 plasser hvor det kan kobles til ledninger.

 

kan jeg koble til ledninger der og så trekke dem til radioen?

VW Beetle 1302, 1971 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du jo måle deg frem til via et multimeter.

 

Hvis ikke må du nok bare strekke deg nye kabler. Det er nok det enkleste å sikreste dersom du ikke vet hva som er hva av ledningene du har funnet

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du på å strekke ledninger helt bak til bateriet, eller?

 

trenger også en plugg til radioen. det er en form for bananplugg med + og - i ett. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

 

 

Tenker på det ja..

 

Dersom du er såpass uvitende (ikke vondt ment), og ikke klarer å måle deg frem til hva som er hva, bør du legge opp nye ledninger fra batteri og til spilleren..

 

Hvordan bananplugg? Trenger vel ikke annet enn ledninga til antenna vel?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ledningene nå, antennen og strømmen. skrudde den på og den lyste (har ikke kontakter til høytalere enda) så jeg regner med at den funker, men det var en kontakt vi måtte holde inntill for at den skulle funke, vi fikset det, men nå vil den ikke mer :( noen forslag som får liv i den igjen?

VW Beetle 1302, 1971 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk sikringer etc. tror det har vært enklest mulig å lagt opp nye kabler fra batteriet' date=' for da vet du hva som er hva.[/quote']

 

*2

legg opp nytt + og minus til spiller og det den trenger.

er gjort på 5 min ! og da vet du hva som er hva.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår