n0ggaftw Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Hei! Har i en lengre periode hatt et merkelig problem med bilen min (94' 945). Vet ikke helt hvordan jeg på best mulig måte skal forklare det, siden jeg ikke er noen mekaniker, heller hobbymekaniker ;) Problemet oppstår ved bremsing, det er akkurat som om det er slakk i framhjula når jeg starter bremsen. Om jeg kontrollert trykker pedalen inn/ut fort, smeller det liksom i forstillinga, og det er meget merkbart i rattet. Ved en oppbremsing, smeller det som sagt i begynnelsen, men når bremsene først har tatt tak, er det ingen problem. Det virker ikke som om det har noen effekt på bremseeffekten, i og med at det har vært sånn noen år, og at den har kommet gjennom EU-kontrollen med glans hver gang. Men jeg syntes allikevel det er ubehagelig. For jo hardere jeg starter bremsingen, som feks. ved en nødoppbremsing, smeller det ekstra høyt. Jeg bekymrer meg derfor litt over at det muligens er noe som kan smelle av gårde om jeg tråkker for hardt en gang det virkelig trengs bremser. Vet at bilen er gammel og alt dette, men på andre biler og volvoer jeg har kjørt, er det en fin overgang fra null brems, til full brems. Noen som har noen formeninger om hva dette kan være, slik at jeg kan stramme evt. bytte det som forårsaker dette? Tusen takk på forhånd! Marius. Siter -94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90 -86" Mercedes Benz 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 sjekk foringene i forstillinga, særlig de på det tynneste staget som går ut til hjulet. de ryker i ett sett Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg