Volvo940-98 Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Hei. For et par dager siden var jeg ute med volvo'n og kjørte litt.. Ikke noe skikkelig hardkjøring, men såpass som det burde være på en sommeraften.. Da jeg kom frem hørte jeg at det boblet i ekspansjonstanken, og merket at det manglet litt væske.. Kjørte hjem og skifta ut termostaten, og fylte etter kjølevæske. Etter test virker det som om nåla til vanntemperaturen inni bilen ligger bitte litt over midtstilling kanskje 2-3 mm. Det virker som om det ikke er like godt drag i bilen heller (her er jeg usikker da jeg prøvekjørte en ny m3 her om dagen:m'm:) Etter å ha kjørt noen mil merka jeg at det hadde minket i vannbeholderen igjen. Noramlt siden det kom luft i systemet ved termostatbytte.. Har bare kjørt et bar timer etter etterfylling av væske, men hører fortsatt litt klukking i ekspansjonstanken når jeg stanser bilen. Den andre 940'en jeg har ligger termonåla alltid dønn på midten. Og mener den gjorde det på denne også bare for noen dager siden... Noen som har en formening om hva dette kan skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0ggaftw Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Tipper toppakninga di har tatt kveld. Siter -94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90 -86" Mercedes Benz 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Etter å ha kjørt noen mil merka jeg at det hadde minket i vannbeholderen igjen. Noramlt siden det kom luft i systemet ved termostatbytte.. Har bare kjørt et bar timer etter etterfylling av væske, men hører fortsatt litt klukking i ekspansjonstanken når jeg stanser bilen. Den andre 940'en jeg har ligger termonåla alltid dønn på midten. Og mener den gjorde det på denne også bare for noen dager siden... Noen som har en formening om hva dette kan skyldes? Er helt normalt at det bobler litt i ekspansjonstanken etter at du har skrudd av varm motor, med mindre det da koker over og det faktisk renner vann ut av ekpansjonstanken. Om toppakningen er gåen, så vil det boble i ekpansjonstnaken med motoren i gang. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo940-98 Skrevet August 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Takker for svar.. Blir vel skruing på meg ikveld da.. Må få bekreftet at det bobler når motoren er i gang først.. Er dette et vanlig problem på disse motorene? Synes jeg ofte hører om folk som har tatt knekken på toppakninga på volvoer.. 2-7-900'er Burde jeg få en forsterka pakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0ggaftw Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Vel, min 940 har gått 435000 nå, uten problemer. Så jeg vil nok i aller høyeste grad si at potensialet for ødelagt toppakning ligger hos føreren. Siter -94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90 -86" Mercedes Benz 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Tja, med mindre du mister vann, eller det ryker hvitt av motoren, så er det tvilsomt toppakningen... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg