bobbo15 Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 har en forsterker fence 500w og en rf punch sub. men sikringen ryker hele tiden i kassen.lurer på hvorfor. er det for at suben trekker for mye??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Hvor stor er sikringen da ? Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Hehe, 15A til forsterkeren holder til ca 120watt rms, så det blir nok litt i grenseland, forsterkeren gir vel kanskje 200-300w rms på maks... Hvor store sikringer sitter det i forsterkeren?? Også sier du "sikringen i kassa ryker".... har du sikringen skrudd i kassa?? i så fall så håper jeg du har kassa 20cm fra batteriet, for det er der sikringen skal sitte, hvis ikke så har ikke sikringen noen funksjon ;) Hvordan har du koblet dette da? hvor mange spoler har suben? og er forsterkeren mono? eller er den brokoblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 nei har sikkring på ledningen. den virker. men sikkringen som sitter i forsterkeren er 15a. forsterkeren er to kanals som er brokoblet. det er fire inganger på subben som er festet i hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Hvis det da er en sub med 2x4ohm spoler, og de er paralellkoblet, så ser forsterkeren en motstand på 1ohm, noe den ikke tåler ;) Endret August 2, 2009 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet August 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 ok må jeg skifte forsterker da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 (endret) Hvis det da er en sub med 2x4ohm spoler, og de er paralellkoblet, så får forsterkeren en motstand på 1ohm, noe den ikke tåler ;) Det er vel litt feil.. 2 eller 8 ohm er de mulighetene man har på 2 stk 4ohm spoler.. Men om han har brokoblet 2 kanleren så er det ikke sikkert den tåler 2ohm brokoblet.. Såvidt jeg husker er det få billige 2 kanals forsterkere som tåler den lasten brokoblet.. Hva slags betegnelse er det på subwooferen din? bare så vi får bestemt hva slags spole konfigurasjon det er på den. Endret August 2, 2009 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Det er vel litt feil.. 2 eller 8 ohm er de mulighetene man har på 2 stk 4ohm spoler.. Men om han har brokoblet 2 kanleren så er det ikke sikkert den tåler 2ohm brokoblet.. Såvidt jeg husker er det få billige 2 kanals forsterkere som tåler den lasten brokoblet.. Hva slags betegnelse er det på subwooferen din? bare så vi får bestemt hva slags spole konfigurasjon det er på den. Og når han kobler 2ohm til en brokoblet forsterker så...??? Da ser forsterkeren lasten som 1ohm ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 ok må jeg skifte forsterker da??? Ja, eller kjøre en spole på hver utgang på forsterkeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 subben er en rf RFP2212 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg