Gå til innhold

frakt fra usa

Ranger emnet

tobbern

Anbefalte innlegg

Hei!

noen som vet ett bra firma som driver med frakt av biler usa-norge?

fikk en prisantydning fra magnum.no på 14400kr syntes dette var litt høyt:rolleyes: ..

spesielt siden de skriver på nettsiden at havne avgifter kommer på 6-900kr men det svaret jeg fikk på mail skrev de at de skulle ha 2500kr i avgifter,1400$ for container og 349$ avgifter i usa.

Lurte også på hva som er fordeler\ulemper med ro\ro transport framfor container transport..

frakt objektet befinner seg enten i california eller houston texas og jeg skal ned ditt personlig for og levere bilen på kaja.

Det er en 1995mod mitubishi eclipse gsx\gst

vekt: 1451\1305kg

mål: lengde=4374mm bredde=1735mm høyde=1295mm

mener dette burde man kunne få for 10-11k eller er jeg helt på jordet?

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....

beste du kunne gjort er jo å ha skaffa deg en venn innenfor et transportfirma...

hva med DSDF (tror jeg)/Tollpost Globe? De driver jo med frakt?

Er hovedsaklig containeren det koster å leie... kjenner du en ansatt, så får du sikkert hyper-rabatt på en container...

Jeg har en onkel som jobber for DSDF ihvertfall... han skal såvisst bli (mis)brukt hvis jeg skal handle bil i utlandet!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar men kjenner ikke akkurat noen innen den industrien per idag:(

føler bare at nesten 15000kr blir litt vel mye... hvis noen kjenner noen e.l. som kan ordne noe eller hvis dere bare vet om ett sted de ikke tar seg så godt betalt, si ifra!:D

prisen på bilen i usa er rimelig nok...flybilletten er rimelig nok men det er bare frakten som plager meg..

de jeg har snakket med ang kjøp av bil i statene får bakoversveis når jeg nevner at jeg må ut med ca. 80k i avgifter:eek: ..

Btw..noen som vet noe om ro\ro greiene?

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feilt sted for denne type spørsmål?? :rolleyes:

Men anyways;

Snakk med Heidi på http://www.motorships.no/

Kostnader fra Østkysten er ihverfall ca $1.100-1.300 (avhengig av bilstørrelse), så kommer "handling" i tillegg, mlm 1000 og 2000 nok.

Nå når dollaren er lav, kan det være et kupp. Dette er for RO-RO transport, hvor bilen blir først send til Bremerhaven for så og bli lastet om i en båt som går til Drammen.

Good luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha satt den f.eks på Off topic, eller under V8 forumet hvor gutta har mer peil :D Men slapp av, deg gjør ingenting drunk

Så vidt jeg vet, så må den kjøres i land og om bord i den andre båten. Og det blir ikke deg. Nøklene må være i. Husk dokumenter på ALT. Det vil si kopier for din del.

Og en ting til, du må betale det cash, enten i USA (mest sannsynlig) eller hos Motorships når du henter den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe alltid villig og hjelpe hvis jeg kan...nevner ett par nettsteder i fleng...

autotrader.com,recycler.com,cars.com,ebaymotors.com,dsmtrader.com\dsmtuners.com(for mitsubishi,eagle og laser)

kommer alltid nye biler ut for salg så det er bare og sjekke hver uke så finner du som regel noe nytt..de fleste er veldig behjelpelig med og sende flere bilder og gi deg mer info osv..

hvis du skal ha en bil i usa burde du dra ned og se på den\kjøre den og ta den med til ett verksted(for ca.2-300$ får du sjekket den ganske bra) og ta kompresjons test,boost leak test osv..

Mvh

tobias:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet noe ang. typegodkjenning av en 1995 mitsubishi eclipse gsx?

Jeg ringte MMC Norge AS men de hadde ikke særlig lyst til å prate med meg og svarte at bilen ikke var godkjent før jeg fikk sagt hvilken modell det var:( Mente at jeg da måtte dokumentere at bilen oppfylte kravene det var for biler i 1995 her til lands..Mener han seriøst at jeg skal ta med bilen til ett uavhengig verksted og teste lys\bremser og avgass?

vet at det er 2 gst(forhulstrekkern) til salgs her i norge og har også sett 1 eller 2 til salgs i tyskland. Prøvde og kontakte han ene i norge men han svarer ikke.

Alltid når man begynner og nærme seg bil-drømmen så kommer foreskrift ulvene på døra:mad:

setter stor pris på den gode tilbake meldingen og må takke Dice veldig mye for tipset om motorships.no, jeg fikk ett meget bra tilbud på frakt fra østkysten. *takker*

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig Tobias :D

Det er derfor vi har et forum.

Jeg har sett to GS T(urbo) her som er tilsalgs. En på http://www.autodb.no og en her: http://www.finn.no/finn/car/object?id=3862466&sid=1329699310914489&pos=2&rub=2

Den på finn.no synes jeg bare ser helt snadder ut. Har sett den her i Oslo. Kan høre den også... wrom, pssssssssst.

Han har hatt den til salgs siden i sommer. Hvis du ikke har snakket med ham før, kan det være en ide og ringe well

Lenke til kommentar
Del på andre sider