hebbers Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Hei Har fått problemer med en bil kjøpt for ikke så lenge siden hos forhandler. Den har vært inne flere ganger hos forhandleren for å rette disse problemene allerede. Nå viser det seg at tidligere eier har hevet bilkjøpet pga nøyaktig de samme problemene som jeg opplever og som de ikke har klart å fikse. Jeg ringte til tidligere eier for å høre, da problemene var av en slik art at det var merkelig at dette var noe kun jeg skulle ha opplevd. Dette er i mine øyne et klart brudd på opplysningsplikten, når de nå har solgt meg en bil som er returnert uten å nevne noe om disse tidligere problemene? Er ikke dette ganske grovt av en forhandler å gjøre? Kan de i det hele tatt nekte meg heving av kjøpet med denne bakgrunnen på bilen? Jeg har ingen intresse av å løpe på verkstedet hele tiden og jeg ville neppe ha kjøpt bilen hvis jeg kjente til historien om problemene de ikke klarte å fikse. Hva tenker dere? Vært borti noe lignede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Hva slags trøbbel, og hvilken prisklasse snakker vi om. Selger har jo ikke noen større plikt til å opplyse om tidligere trøbbel som er reparert så sant det ikke har noe for bilens øvrige tilstand, har de ment at feilen var ute av verden så har de nok sitt på det tørre selv om de burde være 110% sikre i ett slikt tilfelle. Har bilen gjentatte ganger vært til rep hos dem allerede uten at det løser problemet er vel det i seg selv grunnlag nok til heving av kjøp, er det ikke 2 eller 3 ganger de skal få mulighet til å rette opp i feil. Har de gjortt lite eller ingenting med problemene i mellomtiden har de nok ikke gjort som de skulle. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Egentlig ikke noen begrensning på hvor mange ganger de kan ha den inne for samme feil, men det skal ikke være til unødig belastning for kunden. Selv om det ikke står skrevet noe sted, vil vel 3 ganger på samme feil være nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hebbers Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Betalte 90000 kr for en 2003 mod. Det er snakk om diverse problemer. Vindu som lever sitt eget liv, går opp og ned når det vil. Varsel på kjørecomputer om motorfailure, airbag failure... alle disse problemene vender tilbake etter å ha vært inne til reperasjon. Forrige eier hadde bilen inne i 3-4 mnd hvor de samme problemene skulle bli rettet, da byttet de vistnok ut hele ledningsnettet ut at det ser ut til å hjelpe noe. Må jeg gi dem enda en sjanse, eller bare si at med den historien og at jeg ikke har blitt opplyst om dette bare takke for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Jeg ville gått ned til dem, gitt beskjed om at dette bør fikses, i og med at det er en kjent feil på bilen fra før, at de får en sjanse til å reparere det, og greier de det ikke vil du heve kjøpet evt kraftig prisreduksjon(avhengig av hva du vil). Så lenge dette ikke er feil du har blitt opplyst om så skal ikke bilen ha dem heller. Du kan og opplyse om at du har pratet med tidligere eier. Føler du deg i tvil så forhør deg med en advokat om temaet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg