passatfar Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 (endret) Jeg var på bilferie i Tyskland i ferien.Når jeg kom tilbake til Norges dårlige veier igjen intraff et problem med at bremsene hang seg opp, ABS og EPS lampene begynte å lyste og jeg måtte kjøre av veien, da røykte det kraftig av alle 4 bremseskivene og måtte da vente til bremsene ble kalde igjen før jeg kunne kjøre videre. Dette har skjedd totalt tre ganger siste uken, uten at jeg har bremset mye. Spørsmålet er da: Hva skyldes det at alle fire calipperne låser seg? Har dette noe med ABSen å gjøre? Jeg har ikke fått sjekket om noen av calipperne henger enda. Men kan en dårlig calipper forårsake at alle fire låser seg? Bilen er en: VW Passat 1,9 tdi 130 hk, tiptronic. stv Nye skiver og klosser bak. Endret Juli 31, 2009 av passatfar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Tipper dette har noe med ESP å gjøre, du sier lite om hva slags bil det er, det lureste du gjør er å få tatt en diagnose, feilen kan og ligge i ABS/ESP-pumpa også. Når varsellampene tenner skal jo systema koble ut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatfar Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 (endret) ABS og EPS lampene begynner ikke å lyse før bremsene er varme. Og disse lampene slukkes etter at bremsene er kalde igjen. Endret Juli 30, 2009 av passatfar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Røsk ut sikkringen til ABS og ESP og ta deg en kjøretur, er mitt forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Kan ofte hjelpe å nullstille bilen ja. Koble fra batteriet og vent litt, før du kobler på igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatfar Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Kan ofte hjelpe å nullstille bilen ja.Koble fra batteriet og vent litt, før du kobler på igjen. Takk, dette var interessant. Hva nullstilles da? Hele hjernen på bilen? også styringe til automatgirkassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Alt blir nullstilt når du kobler fra batteriet noen minutter. Men dersom det er feiler på bilen, kommer disse tilbake igjen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatfar Skrevet August 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Kom over en som sliter med det samme på audiclub.: har en 01 modell passat 1,9 tdi 4 motion! nar jeg kjører med den begynner bremsene etter e stund å gå mer å mer på! og til slutt står de dønn, da begynner abs lampa og handbrems lampa å lyse! er det noen somhar vert borti dette? for å kunne kjøre videre må jeg enten vente ett par timer til det løsner eller slippe trykket på bremse røra! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=163007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatfar Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Har renset og smurt calipperne og glideboltene siden noen var litt trege. Prøvde også å skifte bremsevæske, men fikk problemer med å lufte på venstre bakhjul. Jeg får ikke ut mer enn litt bremsevæske herfra, klarer ikke å få pumpet væsken gjennom systemet og ut lufteventilen. Det virker som det er vakuum i røret. Har og prøvd å suge med pumpe på lufteskruen uten å få ut den nye væsken. Noen som kjenner symptomene eller som vet om noe spesiell teknikk for å flushe bremsene på en Passat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolFen 4 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 jeg har en passat 1,9tdi 2001, som har akkurat samme problemet, så jeg lurer på om du fant ut av problemet med din bil. Jeg var på bilferie i Tyskland i ferien.Når jeg kom tilbake til Norges dårlige veier igjen intraff et problem med at bremsene hang seg opp, ABS og EPS lampene begynte å lyste og jeg måtte kjøre av veien, da røykte det kraftig av alle 4 bremseskivene og måtte da vente til bremsene ble kalde igjen før jeg kunne kjøre videre. Dette har skjedd totalt tre ganger siste uken, uten at jeg har bremset mye. Spørsmålet er da: Hva skyldes det at alle fire calipperne låser seg? Har dette noe med ABSen å gjøre? Jeg har ikke fått sjekket om noen av calipperne henger enda. Men kan en dårlig calipper forårsake at alle fire låser seg?Bilen er en: VW Passat 1,9 tdi 130 hk, tiptronic. stv Nye skiver og klosser bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Desember 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2011 (endret) samme feil på passaten min. der var det vann i bremsekraftforsterkeren. byttet den alt ok Endret Desember 16, 2011 av conconsal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg