Gå til innhold

Ford Focus blinklys trøbbel (løst)

Ranger emnet


Atrxx

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2001 Ford Focus 1.6, er topp teknisk stand utenom en ting som skjedde nå nylig. Når man vanligvis slår på blinklys

h/v, svinger og så retter opp rattet igjen så skal blinklyset slå seg automatisk av. Men nå har det sluttet å gjøre det. Er det noen andre her som har hatt det problemet?

Endret av Atrxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en plastring bak rattet som tar seg av jobben med å slå av blinklyset når du retter opp. Denne kan bli slitt, og da får man problemene du nevner. Du må ta av rattet for å se dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, tipper du må bytte spakstellet(blinklysspak og viskerspak) på rattstammen. Du ser dette fint når du tar av rattet. Husk å koble fra batteriet før du demonterer airbagen, og husk at feilkoden for airbaggen må slettes når du kobler dette på igjen(lampa vil lyse).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, tipper du må bytte spakstellet(blinklysspak og viskerspak) på rattstammen. Du ser dette fint når du tar av rattet. Husk å koble fra batteriet før du demonterer airbagen, og husk at feilkoden for airbaggen må slettes når du kobler dette på igjen(lampa vil lyse).

 

Ok, anser problemet som løst takker igjen for raskt svar: thanks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, anser problemet som løst takker igjen for raskt svar: thanks:

 

Anbefaler deg at du lar Ford gjøre dette.

 

Arbeid med Airbag er farlig! Men hvis du absolutt skal gjøre det selv, ta av minus pol på batteriet minimum 30 min før du tar ut airbagen. en Airbag trenger bare liiiiiitt krypstrøm for å gå av! Går den av i trynet ditt når du skal av med den, så kan du nok bare si god natt med engang, folk har knekt nakken før av dette.

 

Hilsen ford mekaniker!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så farlig med airbag som alle vil ha det til,det som er viktig er å lade seg ut for stastisk elektrisitet,ta i gods på bilen før du tar ut airbagen,samme gjelder når du skal sette den inn. når airbagen er i,setter du på tenning og SÅ setter på batteripolen:)

Hvorfor i alle dager skal du sette på tenning før du setter å polen? Nye biler idag har mye fin-elektronikk, og er ikke sikkert de alltid tåler slikt. Og det blir jo mye gnist når man setter på polen når forbrukere er på, dette er også farlig. (Det er MANGE amperè som går over der da, mao, du kan sveise).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du sette på tenning før du setter å polen? Nye biler idag har mye fin-elektronikk, og er ikke sikkert de alltid tåler slikt. Og det blir jo mye gnist når man setter på polen når forbrukere er på, dette er også farlig. (Det er MANGE amperè som går over der da, mao, du kan sveise).

 

så ikke du skulle være så uheldig å kunne få en airbag i trynet når du skur på tenninga..blir ikke mye gnist med minuspolen:)

basic prosedyre,som vertfall er vanlig på alt av VAG.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke du skulle være så uheldig å kunne få en airbag i trynet når du skur på tenninga..blir ikke mye gnist med minuspolen:)

basic prosedyre,som vertfall er vanlig på alt av VAG.

Ja, men det er VAG! Hehe ;)

 

Bare å sette seg på motsatt side det og lene seg litt bak når du setter på tenningen :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke du skulle være så uheldig å kunne få en airbag i trynet når du skur på tenninga..blir ikke mye gnist med minuspolen:)

 

Blir akkurat like mye gnist av minuspolen som det blir av plusspolen, sånn for å kverulere. Ellers så er dette med airbag litt overdrevet føler jeg. Så lenge batteriet er av, og man ikke er opplada av statisk elektrisitet går dette bra i de fleste tilfeller.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår