Gå til innhold

trimming til 91 mod passat cl 2L 8v

Ranger emnet

Dissey

Anbefalte innlegg

hva med å bytte kammen?

http://www.catcams.be/800x600/prod01Alist.htm?PN76502xx.js

Jeg har den som heter 7650236 i golfen min(1.8), og den funker meget bra, tenker å flytte den over til Passaten(2.0) snart.

Husker ikke helt men tror den kostet ca. 2500,- inkl frakt

Forhandler i Norge er Mobeck Tekniske i Trondheim.

http://www.mobeck.com/mt/index.asp

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

115 hk ja, men målte den på rullende landevei før jeg gjorde noe , og da fikk jeg 118 hp.

Jeg har powerflow konefilter fra green. får kjøpt med festebrakett som passer rett på luftmengdemåleren. Tror den er lik golf2 gti.

vurdere kam ja, men har hørt om at en kan sette på 1.8 topp som har større dyser. Lurer på også å bytte motor til 16v men vet ikke om det er samme ledningsnettet. motorfestene skal vist være like.

er det dobble fjører i 8v ? Lønner seg vel å sette i hardere fjører. Kanskje bytte hyrauliske løfteventilene også ?

VW-001050%20GRILL.jpg

bilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dissey

vurdere kam ja, men har hørt om at en kan sette på 1.8 topp som har større dyser. Lurer på også å bytte motor til 16v men vet ikke om det er samme ledningsnettet. motorfestene skal vist være like.

[/b]

hvem type 1.8 topp er det du tenker på?

112hk(PB) motoren har ihvertfall samme ventiler som 2.0(2E)

iht. ETKA har ikke disse motorene samme innprøytningsdyser, heller ikke samme pakninger, så da går det kanskje ikke å bytte over dyser, noen som har noe data på disse dysene? lev. mengder etc.?

hmm... når jeg tenker meg om har jeg jo en PB topp liggende, mangler dyser men....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dissey

Trenger ikke å bytte fjører da når de er doble ?

Må en bytte hele ledningsnettet i bilen hvist en bytter til 1.8 topp ? hjerne også ?

mye jobb med å bytte dette da ?

har så å si komplett topp med lednigsnett.

lednigsnette er så åsi likt bare lit forandring på hjerne delen

kommer helt anpå ossen innsprøytnig du har.

det er ikke så vanskelig å bytte heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten er en 91 modell, og da har den neppe Bosch innspruten. Tror den kom senere.

Husker ikke navnet på den andre i farta.

Men spiller innspruten noen rolle når det ikke er snakk om større effektøkning? Den leverer vel rikelig opp til 150+ ?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... jeg misforsto litt det med spruten. Det eri kke det at den ikke leverer nok, men at den ikke passer til toppen.

Samtidig er det vel ikke noe problem å få tak i sprut til en 1.8 topp? har ikke peiling på hvor mye det vil koste.

Topp, sprut, evt. ledningsnett... (hvis toppen passer)

Koster nok noen kroner, men det er i utgangspunktet ikke vanskelig å bytte så lenge ingen deler må tilpasses.

Hvor lang tid det tar avhenger av hvor erfaren du er (akkurat slik som med alt annet).

Hvis dette leverer nok hk (1.8 topp som er portet, kam og kanskje grenrør) vil jeg vurdere å gjøre det på Golfen min (jeg har Bosch sprut).

Noe som vet hva slags hp man kan forvente?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider