Gå til innhold

Egendefinerte distriks/bokstavkoder på norske bilskilt?

Ranger emnet

Yelsent

Anbefalte innlegg

Hvis du forteller hvor du bor og bilens registeringsnummer, så tror jeg det finnes en løsning på problemet. Løsningen medfører at du kan levere en politianmeldelse som ikke er falsk.

Den tok jeg dessverre ikke. Kan du omformulere?

Var det et forsøk fra ditt hold på å insinuere at et tyveri kan 'avtales'? I så fall er jo dette minst like ille/straffbart/idiotisk/[sett inn negative adverb her] som å levere en falsk politianmeldelse. Var det ikke det du antydet, beklager jeg. Da må du gjerne forklare.

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine bestekamerater skal også sykle i Grenserittet, jeg skal spørre om han husker deg, han syklet nemlig rundt Idd-traséet i dag. Stenrød ligger forøvrig rundt to kilometer nord for bykjernen.

Jeg vil forresten ikke påstå at Halden er Norges beste by. Men opp mot konkurrentene i fylket ligger byen sterkt an. Moss stinker, Fredrikstad er for stor og er full av hårete 'kæller', Sarpsborg er stygg og ingen bryr seg om Askim. Dermed er vi tilbake til roten av problemstillingen, nemlig at jeg ønsker AA-skilter.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg hadde definitivt ringt. Kan jo forhåpentligvis være en godviljenorm, som ikke står nevnt i Lovdata, som de følger.

Lovdata § 2-5 Kjennemerker

3. <klippe>Tildelt kjennemerke skal følge kjøretøyet. Det kan likevel byttes med nytt kjennemerke med ny tegnkombinasjon ved tap/tyveri som er meldt til politiet dersom kjøretøyets eier ønsker det. Regionvegkontoret kan kreve at kjøretøyet utstyres med nytt kjennemerke dersom dette ikke lenger er godt lesbart, er skadet eller ikke passer inn i kjennemerkeseriene.

<klippe>

5. Tap eller tyveri av kjennemerke må være meldt til politiet før erstatningskjennemerke kan tildeles.[/Quote]

Edit: Hva betyr det egentlig å ikke passe inn i kjennemerkeseriene..?

Kan man dra den formuleringen til at bilen din per i dag ikke føler seg fullt integrert og akseptert (av tollvesenet på Svinesund). :)

Endret av henne
Lenke til kommentar
Del på andre sider