Gå til innhold

Trygg handel? 2005 Corolla stasjonsvogn 65 000 km til 80 000

Ranger emnet


Danieluh

Anbefalte innlegg

Heisann^^

Kom over en bil på finn.

En Toyota Corolla stasjonsvogn fra 2005.

Den har kun gått 65 000 km, og koster 80 000 inkludert transport til Norge.

Eieren bor med familien sin i England. Han hadde feriehus i Norge,

og benyttet Corollaen i den forbindelse.

Han solgte feriehuset, og tok med bilen til England.

Han fikk derimot ikke solgt bilen der pga. rattet er på venstre side og den har norske skilt og norske papirer.

Det er litt vanskelig å ha bil i england og så solgt til markedspris i Norge naturligvis.

Derfor den lave prisen..

 

For å få en trygg handel, sendes bilen til Norge med Cargo Transport.

Det er jo en av europas største transportfirmaer.

Innen 5 virkedager får jeg bilen på døra, og får da inspisere bilen og se om den svarer til forventningene. Gjør den det, beholder jeg bilen, og betaler pengene til Cargo. Jeg kan ta med bilen på NAF test og sjekke at alt er i orden og at km telleren stemmer, og jeg kan sjekke opp at cassis nr. stemmer og at skiltet faktisk hører til denne bilen, sjekke for heftelser og eukontroller på nettet, og gjennomgå servicehefter og slikt, evt. snakke med Toyota. Bilen er kjøpt i Norge, og har norske papirer.

Hvis jeg finner ut at noe ikke er som det skal og jeg vil heve kjøpet, kan jeg gjøre dette innen 10 dager, og sende bilen tilbake, og få igjen pengene av Cargo. Hvis jeg velger å beholde bilen etter disse 10 dagene, overfører Cargo pengene til engelskmannen som solgte bilen.

Jeg har googlet navnet hans, og fant ingen treff som hinter til noe svindel.

 

Historien kan kanskje virke litt usannsynlig, og er ting for godt til å være sant, er det gjerne det. Markedsprisen ligger jo rundt 160 - 190 000 på en slik 2005 modell med denne kjørelengden.

Men når liksom Cargo er innblandet som en slags mellommann, og jeg kan sjekke ut alt om bilen, teste den og inspisere den, og sende den tilbake om den ikke svarer til forventningene, hvordan kunne han evt svindle meg?

 

Er dette 100% trygt, eller er det noe jeg ikke har tenkt på?..

 

Tusen takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig betaler jeg ingenting på forhånd,

og jeg sjekker jo bil-nr i brønøysund, samt se at den ikke har noen heftelser, og tar den på NAF test når den kommer til Norge.

 

Kan han fortsatt svindle meg på noe vis?

 

Har vært borti noe lignende selv. Det var en som solgte en golf GTI 2001 modell som jeg kunne få til 60 000kr. Sjekket regnr og det stemte med navnet han oppga.

 

Grunnen til at han solgte bilen, var at han hadde flyttet ned til England pga. jobb og at han hadde tatt med seg bilen. Men der kjører dem høyrerattet biler. Derfor han måtte bli kvitt den.

 

Måtte betale til en konto. Skulle få bilen ned på henger og jeg hadde en uke til inspesksjon og hvis jeg ikke likte bilen skulle bilen bli hentet og fraktet tilbake. og jeg skulle få igjen alle pengene mine. Men hvis jeg likte bilen skulle pengene sendes over til hans konto.

 

 

Overførte aldri penger seff. Jeg sendte en mail og sa at jeg kunne ta flyet opp til London for å se på bilen, men fikk bare en mail om at jeg kunne se på bilen etter betaling. Han kunne også ta ned prisen med 10 000kr hvis jeg sa ja til tilbudet.

 

Det er for godt til å være sant, hold deg unna!!

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Gooner87, men da var det ikke noe sånt som Cargo inne i bildet?..

For Cargo er jo seriøse, og jeg snakker jo med Cargo først om dette med at jeg kan inspisere bilen først, og sende den tilbake innen 10 dager og alt det. Er ikke dette tilfelle, vil jeg jo få vite dette av Cargo, og kan bare holde meg unna alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng Gooner87, men da var det ikke noe sånt som Cargo inne i bildet?..

For Cargo er jo seriøse, og jeg snakker jo med Cargo først om dette med at jeg kan inspisere bilen først, og sende den tilbake innen 10 dager og alt det. Er ikke dette tilfelle, vil jeg jo få vite dette av Cargo, og kan bare holde meg unna alt sammen.

 

Husker ikke hvilket selskap det var snakk om, men det var ihvertfall et kjent et.

 

Det som skjer er hvis du er "dum" nok til å falle for dette at du sender over penger til den kontoen du får oppgitt og du ser aldri noe mer til bilen eller pengene dine. Du Kommer heller ikke få tak i selgeren heller hvis du sender mail.

 

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg spurt om du kunne fått lov til å komme å se på bilen. En flybillett koster jo ikke all verden. Ihvertfall ikke til England. Hvis du liker bilen kan du jo ordne med betaling og få med deg bilen.

 

Det hadde vært det tryggeste. Du kjøper vel ikke en bil du ikke har sett på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen ligger ikke ute lenger.

Finn har sikkert blitt mistenkelige selv..

 

I mailen sa han forresten at Cargo var ene måten å gjøre det på.

Den andre var at jeg kunne ta flyet til England, dra til Brostol se på bilen og gjøre opp der:)

Det kan enten være en måte å få meg til å føle meg tryggere på at han er seriøs, eller det kan være et tegn på at han faktisk ER seriøs.. Men skal spørre om å få komme en tur bare for å se hva han sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen ligger ikke ute lenger.

Finn har sikkert blitt mistenkelige selv..

 

I mailen sa han forresten at Cargo var ene måten å gjøre det på.

Den andre var at jeg kunne ta flyet til England, dra til Brostol se på bilen og gjøre opp der:)

Det kan enten være en måte å få meg til å føle meg tryggere på at han er seriøs, eller det kan være et tegn på at han faktisk ER seriøs.. Men skal spørre om å få komme en tur bare for å se hva han sier:)

 

Hørtest akkuratt ut som den han ene jeg jobber med fikk :) Lureri kalles det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen ligger ikke ute lenger.

Finn har sikkert blitt mistenkelige selv..

 

I mailen sa han forresten at Cargo var ene måten å gjøre det på.

Den andre var at jeg kunne ta flyet til England, dra til Brostol se på bilen og gjøre opp der:)

Det kan enten være en måte å få meg til å føle meg tryggere på at han er seriøs, eller det kan være et tegn på at han faktisk ER seriøs.. Men skal spørre om å få komme en tur bare for å se hva han sier:)

 

Si meg, hvor naiv er du egentlig? Slike som deg fortjener nesten å bli lurt.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen ligger ikke ute lenger.

Finn har sikkert blitt mistenkelige selv..

 

I mailen sa han forresten at Cargo var ene måten å gjøre det på.

Den andre var at jeg kunne ta flyet til England, dra til Brostol se på bilen og gjøre opp der:)

Det kan enten være en måte å få meg til å føle meg tryggere på at han er seriøs, eller det kan være et tegn på at han faktisk ER seriøs.. Men skal spørre om å få komme en tur bare for å se hva han sier:)

 

slike som deg som gjør at vi ler av folk i avisa som blir svindla..,hvor naiv og dum går det ann å bli?

SVINDEL! bruk penga dine og tida på noe mer seriøst!

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt litt med på finn de siste dagene, og i perioder er oppi 20% av annonsene som legges ut svindelannonser. De er ganske enkle å kjenne igjen hvis du først har sett en. For moro skyld har jeg mailet litt med svindlerne, og historiene er identiske som det du forteller. Må bare maile med dem for å kaste bort tiden deres, men overfører du penger er du bra dum.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til to av dere over her.. Det er forskjell på de som faktisk lar seg lure, og de som tar forbehold.

Forøvrig prøver jeg i mailene mine å få fram ting fra han som høres unaturlig ut.

Siste mailen nå fikk jeg forøvrig skiltnr.. UC22597..

også sier han at siden han ikke er norsk statsborger, står bilen i hans søsters ektemanns navn... x'D

Nå har jeg sendt mail om at jeg kommer for å se på og evt. kjøpe bilen bare for å se reaksjonen hans, eller om han svarer :P

I og med at nr skiltet på bildene var sensurert, og det med hvem bilen er registrert på osv virker ikke ting bare misstenkelig lenger.. nå virker det bare latterlig.

 

Når det gjelder svindel som dette fatter jeg enda mindre enn før hvordan folk lar seg lure.. Folk må da fatte at de må ta visse forbehold i slike saker?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår