Gå til innhold

Gratis Reperasjonslogg

Ranger emnet

RogerLR88

Anbefalte innlegg

Fin sak dette her! :)

Registrerte meg i forrige uke, og oppdaterer bilen min nå..Er det noen bug når man skal legge inn bilde? Det feiler når jeg prøver det.

Et annet tips er at man bør kunne få satt dato for når reparasjonen har funnet sted.

Når man skal legge inn ting som er gjort i fjor f.eks er det dumt at det står dagens dato på reparasjonen :)

Ellers to tomler opp for denne tjenesten/siden.

Endret av Incognito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serviceloggen er oppdatert!

- CAPTCHA-funksjon er lagt inn i registreringsskjemaet for å unngå automatregistreringer av såkalte roboter.

- Mulighet for utvidet redigering av kjøretøy, nå også med mulighet for å slette kjøretøy.

- Brukernavn kan inneholde Æ, Ø og Å

- Felt for forbruk av drivstoff blir stående som du har skrevet (blir ikke endret av systemet)

og den beste av de alle....

- Alle datofelt kan redigeres, slik at du kan tilbakeskrive reparasjoner!

Til dere med eget foretak! Hvorfor ikke la bilentusiaster være leverandører til bedriftens nettside?

NETTPRODUKT.NO CMS- og butikkløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Da har Serviceloggen blitt oppdatert :D

NYE OG MODIFISERTE FUNKSJONER...

1. Nye muligheter for utskrift av servicehistorien. Den vil eksporteres til PDF, slik at du kan lagre den på harddisken din og/eller skrive den ut direkte. Pdf-filen åpnes direkte. (krever Adobe PDF-Reader. Lastes ned gratis) Foreløpig beholder jeg den "gamle" utskriftsvennlige versjonen som et alternativ til dere uten Adobe Reader.

2. Inventar / delebeholdning. Du kan legge inn alle delene dine for å holde orden på kaoset vi alle har. Delene sorteres i kategorier. Her har jeg lagt inn tolv kategorier. Kom gjerne med forslag til flere ved behov. For ekstra orden i rotet kan du velge hvilken forfatning delen er i (ny, bra, dårlig, etc.), hvor mange eksemplarer du har, delenummer, bilde og beskrivelse. Eget garasjeinnhold er allerede i ferd med å innregistreres Deling av inventar er ikke ennå mulig, men vil stå som neste prosjekt på listen.

3. Overføring av kjøretøy. Selger du bilen, hengeren eller noe annet som ligger registrert i Serviceloggen kan du overføre kjøretøyet med hele dets portefølje (reparasjoner, servicehistorie, etc) til den nye eieren (forutsetter at den nye eieren har registrert seg hos Serviceloggen.no).

4. Bedre opplastning av deler, eller av bilder fra reparasjon for hver eneste reparasjonslinje. Dette er selvfølgelig valgfritt ved innlegging av ny reparasjon.

--------------------------------------------------

BRUKSANVISNING FOR OVERFØRING AV KJØRETØY

Det vil om ikke lenge legges inn hjelpelinjer på Serviceloggen, men inntil da er det greit å lese gjennom dette.

Selger du et kjøretøy registrert på Serviceloggen og ny eier er interessert i kjøretøyets historikk, kostnader, etc. kan du enkelt overføre hele historikken. Dette forutsetter at ny eier registrerer seg som bruker av Serviceloggen, hvis han/hun ikke allerede er en av oss

Slik overfører du kjøretøyet

1) Logg inn og klikk på "innstillinger for deling" i menyen.

2) I feltet under "Velg et brukernavn du vil dele med" skriver du brukernavnet du har fått oppgitt av ny eier. NB! Feltet er følsomt for store og små bokstaver.

3) Ny eier må så logge inn og akseptere din forespørsel.

4) Etter ny eier har akseptert forespørselen velger du rammenummeret på kjøretøyet i nedtrekksmenyen under "Velg rammenummer å dele".

5) Deretter velger du brukernavnet til ny eier fra nedtrekksmenyen under "Velg et brukernavn".

6) Klikk så på "Send forespørsel".

7) [/b]Ny eier må akseptere overføringen.

Når ny eier har akseptert overføringen vil kjøretøyet med hele servicehistorikken flyttes fra din konto til ny eiers konto.

--------------------------

Lykke til og kom gjerne med forslag til nye funksjoner hvis noe savnes!

Serviceloggen finner du for øvrig her: Serviceloggen

-------------------------

Flere oppdateringer! :D

Nå kan delelageret også deles!

Sist oppdatering bestod av mulighet for flytting/overføring av kjøretøy til ny eier, f.eks. ved salg. I tillegg til mulighet for å få full oversikt over delene i garasjen eller på verkstedet.

Nå er det mulig å la venner og bekjente ha oversikt over dine deler, og du kan se deres.

For å unngå full blottleggelse har det blitt opprettet en funksjon som lar deg velge om delen skal være synlig for andre eller ikke. Dette er praktisk hvis du selv har bruk for delen.

Det er ikke mulig for noen å se ditt delelager uten din godkjenning. Det samme gjelder for øvrig overføring av kjøretøy med servicehistorie.

For å la andre brukere se ditt delelager gjør du følgende:

1. Logg inn på Serviceloggen

2. Klikk på "Innstillinger for deling" i menyen.

3. Fyll ut feltet under "Skriv et brukernavn du vil vise dine valgte deler til"

4. Klikk på knappen "Send forespørsel"

Brukeren du vil dele lager med må akseptere forespørselen. Etter aksept har dere full oversikt over hverandres delelager.

------------------------------------

Håper dette faller i smak :)

Jeg oppfordrer alle til å komme med forslag til nye funksjoner eller forbedring av eksisterende!

Til dere med eget foretak! Hvorfor ikke la bilentusiaster være leverandører til bedriftens nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ser det er lenge siden noen har vært på her men eg prøver meg.

Laste opp bilde virker ikke,ellers så er tjenesten veldig grei og kommer til og bruke den flittig.

:-)

Får du noen feilmelding?

Hvilke filformat forsøker du å laste opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JPEG er filtypen,men eg kommer ikkje så langt att eg får velge fil engang.

Far internett explorer som nettleser,skkal prøve på ny i dag :-)

Ok.

Gi beskjed om hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,det er nok eg som har misforstått dette med att bilde selvjusteres trodde dette også gjaldt størrelsen på filen.

Ellers knallgrei tjeneste,eg klarte og slette kjøretøy og slett veldig med og finne rediger kjøretøy skulle stått i menyen den også.

Det med og slette kjøretøy skulle man måtte bekrefte for og gjøre.

Men blir jo lettere når man blir kjent med tjenesten. :-)

Bra noen gidder og lage noe sånt uten og ta betalt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Dette har vært en fantastisk tjeneste for meg. Men nå har jeg store problemer med å logge inn... er tjenesten nede? Hvis mulig, skulle jeg gjerne hentet ut dataene mine fra serviceloggen.no. Enda bedre hadde det vært om tjenesten kunne komme opp og gå igjen.

Er det mulig å få en tilbakemelding fra admin på serviceloggen.no, må' n tro?

Mvh Movikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider