funkmobile Skrevet August 2, 2009 Rapporter Share Skrevet August 2, 2009 Var bladet opp i en situasjon for et par uker siden. Det som skjedde var at eg møtte en bil på smal vei. Fartsgrensen på stedet er 80, men vi holdt begge 60 siden det var smalt og våt veibane. Der vi møtte hverandre var veien 0,5 meter for smal til og passere så eg svingte i grøfta, og han svingte inn i en lav steinmur som stod langs veien. Eg var altså ikke borti bilen hans, og det var ikke "nødvendig" for han og svinge inn i muren etter at eg hadde svingt i grøfta da det blei nok klaring for han til å passere. Dette resulterte i bulk og stripe i dør, ødelakt felg og noen skrammer på frontfangeren hans. Eg tok ikke dette så tungt for han hadde full kasko og eg tengte at dette kom til å gå på hans forsikring siden eg verken var borti han eller at det var "nødvendig" for han og svinge inn i muren for å unngå kollisjon. Men i etterkant har eg hørt fra venner av han at det er min feil. Og at han sier at det er min forsikring som kommer til å betale for det, noe som resulterer i bonustap og egenandel for meg. Eg har forløbig ikke hørt noen ting fra forsikringsselskapet. Kan dette stemme? Er det eg som får all skyld? Og kan eg for eksempel unngå å få igjen ungdomstillegget mitt? Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Ta det med ro du. Kommer aldri til å gå på din forsikring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg