Gå til innhold

Bremseskiver til '71 145 på Biltema?

Ranger emnet

ungua

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal få skiftet bremseskivene bak på min 145, og lurer på om jeg kan kjøpe artikkelnr 64-904 (229,-kr) på Biltema, som er de som er montert på Volvo 245? Etter det jeg forstår er 245 utstyrt med 14 tommers hjul, 145 har 15 tommers. Biltema har egne klosser til 145, men ikke skiver.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Om det er ATE\Girling på din er jeg ikke sikker på. På min 145Ekspress -72 er det Girling. Veit dette varierte på ulike årsmodeller,men det skal være støpt en G på kaliperen hvis det er Girling. Skal også stå tallet 1 eller 2 på chassisplata i motorommet. 1 er Girling.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjørte '72 144Døluxe i 2002 (veteran det året;-) kjøpte jeg masse deler på Mekonomen. De skulle ha ca 400kr per bremboskive, jeg sa at Volvo bare krevde 300kr så da fikk jeg samme pris hos Meko. De kunne ikke være dårligere mente de. :)

Volvo er eller var selverklært på brems og eksos en periode. Lønner seg alltid å sjekke. Meko har en tendens til å kjøre høye priser inntil noen påpeker det. Har opplevd det med flere biler. Klagde på dyre drivknuter på Skodaen min. Fikk litt avslag, men en stund etter jeg kjøpte på Tvilens Varehus la jeg merke til at meko hadde senket prisen betraktelig.

EDIT: Ja, jeg prøvde å flytte 140 bakbremsene over på en 242. Det passa ikke i det hele tatt. Mener å huske tromlene og skoene er mye større på 140. Lurer på åffer Volvo gikk bort fra den varianten. :crazysant:

Endret av Skody

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider