Paulusio Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Hei, jeg er for tiden medisin student i Polen. Etter et år som gående student ville jeg gjerne ha med meg bilen min ned (en VW Boble 1300, 1971 modell) Hadde ikke gjort så mye med den , den var i kjørbar stand men mye rust og trengte en motoroverhaling. Sjekket litt på nettet og fant ut at det er mye billigere for verksted og lakktjenester i Polen. Så da ble det boble på henger ned til Polen i sommer! Så nå etter en uke i Szczecin (1,5 time fra Berlin) har jeg fått bilen nylakkert og full overhaling av både motor og interiør til en god pris! Hadde vel kostet 3 dobbelt så mye i Norge om ikke mer. Absolutt å anbefale til dere som eventuellt vil ta en bilferie inkludert en kjapp og billig tur på verksted for renovering, lakkarbeid og generell bilpleie for 30% av prisen for det man må betale i Norge! Er bare meget positivt overrasket over jobben de har gjort. Så verkstedet jeg har vært på er absolutt å anbefale, de holder til i Szczecin by og snakker engelsk og dansk til og med :) Så dette er vel bare til info for dere som har tenkt på lakkering eller renovering av bil så er det mye penger å spare ved å gjøre det i Polen! Bare kontakt meg hvis dere har noen spørsmål angående dette temaet og jeg kan fortelle litt om mine erfaringer med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Hvordan er grunnarbeidet? Hører alltid om folk som er fornøyd med lakkeringa i starten, men etterhvert så begynner lakken å flasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulusio Skrevet August 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 vel kan desverre ikke gi deg et godt svar før om et par år for da å se om lakken flasser ;) Men fra spøk til aøvor så var jeg innom dem hver eneste dag for å se på arbeidet og det virket meget gjennomført. Men som sagt jeg er ikke noe ekspert og dette er min første bil og første gang inn på så omfattende arbeid. Men ut i fra det jeg så, så gjorde de en veldig gjennomført jobb. Fikk også i land en avtale om at hvis ting skulle vise seg å ikke være 100% skulle de fikse det opp igjen gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Tror ikke flassing er det største problemet; grunnarbeidet og rustbeskyttelsen er som oftest det som gjør at rusten kommer frem etter et par år på salte veier her hjemme. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Kusina til dama lakkerte Golfen sin i Polen. Ikke lenge etter dukka rusten opp igjen i hjulbuer og dører... Men kan selvsagt ikke si at dette skjer alle. Vet om flere som har tatt med seg bilen ned på henger ja :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Noen som har et sted å anbefale i Tyskland eller polen? Anbefal gjerne et sted hvor dere er fornøyd med resulatet i ettertid. Vil ikke at rusta dukker opp etter et år eller to. Vurderer å ta en tur dit neste år å få lakkert bilen helt ned og kanskje få inn nytt skinninteriør osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg