hantler Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Hei. Er det noen veiledende tall når det gjelder hvor mange watt elementer en så og så kraftig forsterker drar? Selv har jeg en Phase RS-1 monoblock på 300/500w. Jeg røyk akkurat mine to Ultimate T3 10" som har oppgitt effekt 450w rms/900w max Dette spilte veldig bra, men etter litt over et år med hard spilling røyk/brant de ledningene som går fra spolene og inn til selve elementet. (noen som vet hvorfor?) Så skal nå ha to nye elementer og sliter med å velge blant alt som finnes. HJELP! :) Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Ble nok for mye varme pga at forsterkeren sleit, og klippet signalet. Større forsterker har mere kontroll på elementet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet August 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 flere svar noen? vet det er mange her som kan dette.. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Du har poste denne på prosjekter, so det kan væra grunnen til at ikkje mange svarer. Men skal du spille høgast muligt, (som det virker som du gjere) so må forsterkeren ha like mange watt som bassene. I ditt tilfelle blir det 900w rms. (2 basser på 450w rms) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hantler Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 takk for at du sier ifra, er aldri på dette forumet så visste ikke helt hvor jeg skulle slenge den:P og takk for svar. Siter Buckle up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Det koker ned til at du ikke kan få for mye krefter i en forsterker i forhold til ett sub element. Såsant du ikke finner på noe helt spinnnvilt alla sveiseapperat på en øreplugg... Men at kabelen kan ha knekt fra festepolen og inn på selve spoleopphenget er vel slitasje eller god gammaldags dårlig ingeniørkunst. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg