Gå til innhold

hoster og harker etter vask

Ranger emnet

Hanzo

Anbefalte innlegg

Yes, ga Mazdaen en skikkelig vask i går, og full Meguiars behandling fra top til tå. Skikkelig godt fornøyd med resultatet, selv om jeg fant fryktelig mye sår, hakk og dunker (først vask av ny bil).

Anyways, pakka i sammen i går, og setter alt i kjelleren. Skal ut på tur i dag, og får jaggu ikke start på bilen. Står og kiner i 30-40 sekunder før den endelig fyrer opp. Bilen funker da helt greit den korte turen jeg skal avgårde, men 2 timer seinere når jeg skal hjem begynner elendigheten igjen. Får start på bilen helt uten problem, men den hoster og harker endel når jeg gir gass eller kjører ned mot tomgang. Stoppet opp og lot bilen svive på tomgang, og den holdt på å daue flere ganger. Turtall droppe fra 400 til 1000 sånn cirka. Kjørte med bilen videre slik som dette hjem, og en 3 minutt fra garasjen begynner den å funke helt greit igjen.

Nå har jeg sett flere hatt problemmer ala dette etter motorvask, men motoren ga jeg en omgang for et par uker siden, nå spylte jeg godt rundt hjula med høyttrykkspyler, men ellers var det kun hageslangen rundt på bilen, med panseret igjen hele turen.

Så er spørsmålet da, er dette begynnelsen på noe mer seriøst mon tro, eller har jeg bare klart å få litt vann inn på magisk vis? Sikker ikke lett å svare på, men det var da veldig rart at dette skulle skjære seg sånn helt plutselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du min venn, har mest sannsynlig fått fukt i pluggledningene/rundt pluggene. Vanlig problem på Mazdamotorer når det kommer til motorvask.

Av med pluggledninger, trykkluft for å få ut fukt for så å kjøre motoren varm :)

For å være sikker kan det være lurt å gå over med trykkluft rundt kontakter, coil, lmm o.l.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider