Gå til innhold

Hjelp!!?? A4 B6

Ranger emnet

nmork48

Anbefalte innlegg

Har en nyinnkjøpt a4 1,8tq 2004 mod Gått 64000, chippet den for ett par dager siden, men har ikke kjørt den noe hardt før idag, og Men da merket jeg att når jeg hadde høy fart i 4,5gir og kom over 4000-4500rmp med full gass så begynte motoren å "gi opp" og rykke litt/gå ujevnt, da var det bare å slippe opp gassen litt så kom draget tilbake igjen.. Noen med mere kunnskaper om audi som har noen god forklaring på hva dette kan komme av? bilen går som bare det ved normal kjøring og rask akselerasjon! virket nesten som den fikk for mye bensin:s vurderer nå å få lagt inn den originale fila på chippen igjen! Eller er det noe annet enn chippen som er årsaken?

Ps: har ikke sportsluftfilter!

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet, for min del var det lmm, sjekk luftmassemåleren din. Kan evntuelt også være coilen(gasshusspjeldet ditt) eller lambdaen også.

Anbefaler deg å kontakte dem du chippet bilen hos siden den feilen ikke har vært der før. Kan også være filen er ødelagt eller ikke passer bilen din.

Kan jo prøve med VAG-COM hos han du chippet bilen hos og se hvilke feilkoder ECU'en har registrert.

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at bilen overlader, og derfor kutter fordi trykket er for høyt.

Hadde et noe lignende problem på min TQ, og da var det slangen som går fra N75 og til wastegaten som ikke satt skikkelig på. Har fått festa denne, og problemet har aldri kommet tilbake.

At LMM skulle ryke på en bil som har gått såpass lite, og som ikke har åpent luftfilter, ser jeg på som litt rart.

Men ville fått tatt diagnose på bilen. Da får du en indikasjon om hva som kan være gale, og det er lettere for oss å skulle hjelpe deg.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at bilen overlader, og derfor kutter fordi trykket er for høyt.

Hadde et noe lignende problem på min TQ, og da var det slangen som går fra N75 og til wastegaten som ikke satt skikkelig på. Har fått festa denne, og problemet har aldri kommet tilbake.

At LMM skulle ryke på en bil som har gått såpass lite, og som ikke har åpent luftfilter, ser jeg på som litt rart.

Men ville fått tatt diagnose på bilen. Da får du en indikasjon om hva som kan være gale, og det er lettere for oss å skulle hjelpe deg.

Grunnen til min LMM hadde gått i stykker var at tidligere eier hadde brukt et green innsatsfilter som det var dynket i olje. enig i det du sier Haansi, mye som skal til for at den skal gå i stykker hvis det ikke er brukt åpent luftfilter og anbefaler diagnose før mer feilsøking som Haansi også sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Skal dog sies at LMM kan være _delvis gåen_, og at det da ikke vil slå ut som en feilkode i diagnose. Men du vil sannsynligvis få andre feilkoder som kan indikere at LMM synger på siste verset.

Meld deg inn i VACN og hør på forumet der, så er det nok noen i området som gledelig hjelper deg. Hadde jeg vært i området ditt skulle jeg tatt gratis diagnose på bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok kontakt med han som chippet bilen, fikk beskjed om å komme for å ta diagnosetest, på veien ditt så mistet jeg nesten all kraft og bilen begynte riste voldsom og motorlampa begynte å lyse, så da fant jeg meg et turtall der bilen ikke ristet for å spare drivverket og motorfestene og fortsatt de få km til tuning verkstedet. tok diagnose og fikk opp feilkode på to av coilene og lmm.

Han som chippet bilen mente att coilene på desse bilene var svake i utgangspunktet og att feilkoden på lmm kom av att motoren ikke fikk forbrent ordentlig.. og at dette ville skjedd før eller siden uten att den var chippet. stemmer dette eller er det bare han som ror seg vekk fra kostnadene med å fikse dette? Greit det er jo ikke mange hundrelappene de 2 coilene koster men..Skal vertfall annulere chippen og legge inn originalfila igjen!!

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, coilene sang sannsynligvis på siste verset, og den lille belastningen de fikk ekstra når du chippet, gjorde nok at de tok kvelden. Samme som skjedde med wastegaten min etter jeg chippa.

Ville IKKE lagt inn igjen originalprogramvare! Fiks coilene, og kjør ivei!

Etter chip er som natt og dag når bilen går som den skal, så kjør og kos deg! Er en nyyyyydelig motor å kjøre med chip! Blir som ny bil.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er bare å håpe att det er nok å skifte coilene og att møller i ålesund har de på lager sånn jeg får ordnet dette imorgen:)

Er vel lurt å skifte alle 4 coilene når man først er i gang?

takker for gode svar:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peil på trådtittel, men du har handlet deg en flott bil!:)

Tipper du kjøpte den fra en på Tau? :)

Bildene er tatt i photohallen vår:)!

Hvilke bilder?:-p de jeg har lagt ut her på forumet er tatt utenfor leiligheten min, untatt det lille på profilen min da:-p sett den på finn? kjøpte den privat i stavanger..

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok det jeg gjør:)

Kan nesten ikke vente med å få gliset mitt på veien igjen, veldi kjipt att dette skulle skje før jeg har hatt bilen en uke en gang :S men det ser jo ut til å ordne seg denne gang også:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at det ordnet seg:D

Hvor sitter disse coilene? Hvordan ser man at dem er slitne?

Grunnen til at jeg spør er at jeg byttet LMM idag som jeg fikk beskjed om av han jeg chippet bilen min hos. Kjørte en tur, merker at den lugger og ECU lampa begynte å lyse en gang også.

Coilene sitter oppå pluggene, finner dem under motordekselet ved å skru av 3 plastskruer, men for å se om de er gåen tror jeg man må koble på diagnose verktøy for å så lese av feilkodene. Vist det er coilen/coilene dine som har streiket så må du kjøpe den typen med betegnelsen ® på slutten, desse er vist mer pålitlige en de gamle sa de på Møller:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider