Gå til innhold

Montering av turbo i Escort ++

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Har en del spørsmål her..

 

Har litt lyst til å kjøpe meg Escort og lage meg jalla-Cossy eller gjøre noe lignende med et annet merke. Det jeg da lurer på er hva som trengs for at alt skal fungere.

 

Ser på kit a la dette. Er det noe særlig? Jeg har altså ikke så veldig peiling på akkurat dette, men skal da også si at jeg heller ikke er ute etter 3-400 hest. 200-250 hadde dog vært moro, om det da lar seg gjøre.

 

En annen ting, effektøkning og avgifter; er det ikke så at biler som er førstegangsregistrert før 1995 slipper unna avgifta? En ting til, en bil med innsprøytning trenger vel ikke mekkes noe ekstra på hva bensin angår? Beklager om det er n00b-spørsmål..

 

Har ikke hengt meg HELT fast i merke og årgang enda, da jeg er litt gira på å få meg bakhjulstrekk. Gira på å drifte litt til vinteren. Har hatt Primera, og den var konge å kjøre, synes jeg. Hadde den hatt bakhjulstrekk hadde den vært konge.. Såeh, er det alternativer til nevnte?

 

Bare for å understreke, det skal ikke bli SYYYK ræserbil, men bare for moro skyld. Har ikke noe problem med å bruke bare 15-20k på bil, for så å bruke like mye og kanskje mer på motor.. :cool: Jada, fullstendig klar over at man får en dritbil til den prisen.

Audi er for øvrig ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må lære deg litt mer først. Escort nyere enn 1980 er forhjulstrekk.(Finnes en 4x4) Zetec motoren får du fra 1992

Escort Cosworth har ca ingen deler som er like med vanlig Escort. Er Sierra gulv på Escos.

Og biler med innsprøytning må nok også ha et tileggssprut, annet sprut

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller de 15-40 tusenlappene i en orginal Volvo RWD turbo. Helt seriøst. Da får du 155-182(200) hk å begynne på. :mat

Da slipper du å kjøpe masse forsterka deler bare for å få det til å henge sammen. Det du måtte ha til overs bruker du på chip, bensindeler og gjerne en bøllediger Holset-turbo i beste girig-svensson stil. :thumb :cab

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats heller på en sirævva som nevnt over her, bakhjulsdrift, man får motorer oppi ca 180 hk der(noe usikker på hk-antallet, men tenker XR4ti), er ikke noe problem om man finner en 2.3 å slenge oppi en 2.8 eller 2.9, og så tenk litt turbo, da kan man tenke hk, ellers så er jo IS-T ganske "vanlig", altså turbo på 2.0i motoren på 115 hk orginalt, IS har også sportsunderstell orginalt(noe senket og stivere stabstag)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må lære deg litt mer først. Escort nyere enn 1980 er forhjulstrekk.(Finnes en 4x4) Zetec motoren får du fra 1992

Escort Cosworth har ca ingen deler som er like med vanlig Escort. Er Sierra gulv på Escos.

Og biler med innsprøytning må nok også ha et tileggssprut, annet sprut

 

Hmm jeg skrev at jeg ikke har hengt meg helt opp i merke enda, fordi jeg ønsker meg bakhjulstrekk. Underforstått, jeg revurderer Escort nettopp av nevnte grunn. Jeg liker bilen, den skulle bare ha hatt bakhjulstrekk.

 

Ang Esc Cossy, var muligens litt utydelig der. Tenkte mest i retning Escort med Cossy-look. Ikke nødvendigvis samme vinge, styling eller noen ting. Escort med styling og turbo, for å si det kort. Skal vel være relativt noob for å forveksle, men dog.

 

Ok, da føyer jeg tilleggssprut til på listen.

 

Mange takk. :)

 

Takk for alle andre tips og, men jeg vil helst styre unna både Sierra og Volvo. Om det er bare de alternativene går jeg heller for Escort. Kunne likevel gjerne tenkt meg en Volvo 142, men når jeg snakka med biltilsynet (?) for et år siden eller no sa de at det maks var lov med 180 hest i en sånn om den skulle godkjennes. Hadde tenkt meg littegranne mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en orginal 740 turbo da. De er godkjent opptil 238hk uten å gjøre noe med bilen. Selv på en 2.0L forgasser behøver du bare å bytte støtdempere og et 21mm krengestag.

 

Det er utenfor budsjett, men du får jo Escort 4x4 (non-cossie). Ellers får du bruke "<20.000kr" knappen på finn og autodøv sammen med "rwd" feltet og se hva du finner. Fortell gjerne om det påbegynte prosjektet. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår