Gå til innhold

Starter ikke

Ranger emnet

trra

Anbefalte innlegg

har en golf 1985 1,6 med forgasser, ja med automatchokedritten. I helga stoppa bilen, men starta igjen etter et min. Dagen etterpå starta den også, men dagen etter det igjen starta den faen ikke, har sjekka tenninga og den funger. tennPluggene var gansle fuktige(bensin), kan det ha noe med gasseren å gjøre, noe som har gått i stykker?Noen som har tips hva det kan være?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om den får bensin? Kan være bensinfilter som er tett eller defekt bensinpumpe. Har opplevd akkurat det samme med samme bil og da måtte jeg bytte bensinpumpe. Meget enkel jobb i såfall.

Min siden pluggene var våte av bensin virker det jo som den får bensin. Du kan jo også sjekke om pluggene får gnist. Kan jo være coilen som er gåen også...

Det er et sted å begynne i allefall! ;)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAdde en gti som jeg bare startet av og til og ikke kjørte noen steder. Den ble til slutt så "sur" at den ikke vil starte om vi slepte den igang eller noen ting.

Den fikk bensin, Hadde gnist, Starteren gikk.

Hadde en delebil hvor alt virket og byttet alt over. Men det som var problemet var tennpluggene. Byttet over 1 tennplugg og da sttartet den nesten, Så hev vi over alle så startet den fine som snus.

Andre Start problemer med golf jeg har hatt er jordingen. Byttet jording og plutselig forsvant en hel haug med problem på bilen.

Sterkere lys, Startet lettere, osv

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en mk1 1.6 forgasser som ikke starter når nåla sniker seg unner 5-.. Alt skal være i orden, men den vil ikke tenne :(

skal den starte må den dyttes igang på asfalt. Er jeg heldig vil den starte på første forsøk, men dør ut igjen etter 5 sek og etter det fins det ei håp..

plugger og bensinfilter er nytt og det er frostveske på`n.

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte du jordingen på samme pungt eller at annet sted?

Originally posted by Skillz2k

HAdde en gti som jeg bare startet av og til og ikke kjørte noen steder. Den ble til slutt så "sur" at den ikke vil starte om vi slepte den igang eller noen ting.

Den fikk bensin, Hadde gnist, Starteren gikk.

Hadde en delebil hvor alt virket og byttet alt over. Men det som var problemet var tennpluggene. Byttet over 1 tennplugg og da sttartet den nesten, Så hev vi over alle så startet den fine som snus.

Andre Start problemer med golf jeg har hatt er jordingen. Byttet jording og plutselig forsvant en hel haug med problem på bilen.

Sterkere lys, Startet lettere, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider