d_wax Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 hei jeg lurer rett og slett på hva som er enklest og hva som må gjøres for å få mer respons i en v8'r tenkte mest på 302 eller 351 til ford men ingen ting er bestemt ennå ;) takker for svar mvh d_wax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 om du ikke har motoren enda, så kjøper du den ferdig med futt i, ikke ett objekt... :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 hør på bead lock.. evt så kan du lette svinghjul om du skal ha manuell kasse på 351 cleveland, porte toppene osv. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Kammen og ventilfjærene er ofte en veldig flaskehals i disse. Så sant at toppene klarer å svelg unna mer luft, og forgasseren klarer å gi mer bensin, så er kam og fjærer den billigste og mest effektive løsningen. Men bygger du V8 så kjøper du minst: Forgasser, innsug, luftfilter, kam sett (kam, støtstenger, løftere, fjærer) headers. Så fortsetter det, med : Topper, stempel, veivstag, veiv, råder. Lista er lang og mulighetene uendelige. Ikke glemme skikkelige pakninger og bolter til motoren. Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 hehe ja det er jo lett nok å finne med manuell fra før om en ikke skal være ferdig :) men ok men lette svinghjul og porte toppene gir mer respons _Er jo greit å vite når en skal kjøpe noe ferdig også takker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 hmm takker :) ja skal huske det ;) Men som sakt er ikke billig morro ;) Og det er aldri BILLIG med bil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Kammen og ventilfjærene er ofte en veldig flaskehals i disse. Så sant at toppene klarer å svelg unna mer luft, og forgasseren klarer å gi mer bensin, så er kam og fjærer den billigste og mest effektive løsningen. Men bygger du V8 så kjøper du minst: Forgasser, innsug, luftfilter, kam sett (kam, støtstenger, løftere, fjærer) headers. Så fortsetter det, med : Topper, stempel, veivstag, veiv, råder. Lista er lang og mulighetene uendelige. Ikke glemme skikkelige pakninger og bolter til motoren. Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :) veivstag og råder er vell det samme...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 samma det vel :P hehe men kan vel muligens stemme det :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Og ja, det er billigere å kjøpe en ferdig motor, men er det like gøy da? :) Send en PM til Slegga å spør hva man oppnår med "lære å bygge motor" handlet motor av meg, men er jo ikke villig til å høre på sunnfornuft... Har endt med 15 000 i påkost på en motor til 40 lapper... Men de 10-12t Motorbyggeren ville ha for å se over og garantere motoren for videre bruk, har nå slagga brukt nesten 2 år på å kødde med...og bruke mere kr på...:deng Så finn en hel skikkelig motor, det blir billigst, og man sparer seg selv for utrolig mye irritasjon, plunder og heft...:D Men hver sin smak... Men motorbygging og ikke minst: finne,modifisere, få rett deler , ja alt sammen er noe mere kompleks enn det mange vil ha det til... De som vet mye og KAN bygge motor, ja for de er det enkelt... Men er man grønn, så blir det dyrt...:crazysant: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 ja skjønner det blir vell nok plunder å få det ned i bilen uansett :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.