Gå til innhold

motorpes..

Ranger emnet

Marq_

Anbefalte innlegg

bare lurte på om noen kunne hjelpe meg med noe. har hatt av toppen og bytta pakn etc på bilen min og skrudd alt sammen igjen..problemet er at den vil faen ikke starte igjen..har sjekka tenningsrekkefølgen, plugger, bensin tilførsel, rotor, fordeler lokk og det meste andre man pleier og sjekke. og alt er i orden..så hvis det sitter noen kloke hoder der ute som vet hva problemet kan være så hadde det vært fint om dere kunne hjelpe meg..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldigt mange som bomer med fordelern når dei monterer sammen motoren. Ta ut plugen på sylinder nr1, ta litt vått papir og trykk nedi plug hullet, sånn som det sitter litt fast. ta no og tørn motoren for hand til papir dotten sprett ut. Då veit du at nr1 er i comp. takten når du no har stempele på topp i comp. takten Skal rotoren på fordelaren peike mot hakke nedi fordelern.

Har fleire ganger vert og hjelpt folk som ikkje har tenkt på at fordelaren kan vera langt ut av posisjon. Viss du har sjekka alt anna kan dette vere ein mulighet.

Ingve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem på min bil og når eg skifta topp pakning.

eg fekk faen ikkje start på den men feilen var ikkje langt unna. det som hadde skjedd var vist at tenninga hadde snudd seg 180 grader. prøv start gass også.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider