Gå til innhold

Ærrre muulig???

Ranger emnet

Roy001

Anbefalte innlegg

Er i avslutningen av renoveringen av en -97 Variant TDK

Kjøpte lakk på Bilextra på fredag, fikk vannbasert hvit lakk.

Sprøytet den ene siden på tirsda, men det var så dårlig dekkevne på denne lakken, at jeg brukte 4 ganger mer enn beregnet.

Ringte butikken i går, og bestilte samme lakk igjen -poengterte at jeg skulle ha vannbasert lakk.

Da jeg begynte å sprøyte bilen. hadde jeg problemer med sprøyta, vanskelig å få skikkelig forstøving, med påfølgende appelsinstruktur som resultat.

På den (nye) forskjermen som jeg hadde liggende på stativ, fikk jeg løst dette med å legge på tykkere lag.

Etter å ha tømt pistolen, tittet jeg mer på viskositeten på lakken, som virket tykk. Tenkte at siden den var vannbasert, kunne jeg ha i litt H2O og tynne den litt. Som sagt så gjort. Ristet boksen og det så bedre ut.

Da -og -først da ser jeg nøyere på boksen med lakk jeg hadde fått. LM420 sto det der! (vannbasert er WM).

En telefon til Bilextra bekrefter mine verste anelser.

Jeg har fått syntetisk lakk (tynner/løsemiddelbasert). I utgangspunktet ikke verdens undergang, men når jeg da har unngått å blande den med tynner og herder, forstår du sikkert hvor dette bærer hen!!!

Tykk gugge på bilen som ikke stivner.

I butikken fikk jeg 1 liter ny (vannbasert) lakk, en 5-liter med tynner og "Beklager -det skal ikke skje igjen"...

Forskjermen kjøpte jeg ny i samma butikken på fredag, -de skulle fått den igjen...

Men -jeg vasket skjermen og grillen!!! rein med tynner, på med Bodysafe igjen, og klar til innsats i kveld igjen.

På dørene (under fenderlista) sjanset jeg på at et ekstra lag (med lakk med herder og tynner denne gangen) skal gjøre susen.

Hvis ikke er det malingfjerner som må til der.

ARRRRGGGHHHHH!!!!

Her bruker man timer ut og timer inn på å få bilen fin, og så går alt i dass på grunn av ei slik blemme!!!

Ok, hvorfor skriver jeg alt dette, og hvis du ikke har gått lei, men fortsatt leser og undrer deg over akkurat det...

Tre årsaker:

1. Sjekk lakktypen

2. Åndedrettsvern er lurt, men uten -hadde jeg luktet forskjellen

3. Frustrasjonsutløp.

Du ser de andre bilene jeg har tatt i år, på http://www.luftvann.no se på "undersider" og Golf.

Takk for oppmerksomheten, bilen blir vel ferdig og klar til salg en dag den også.

PS!

Det er kanskje en billakkerer eller noen som kan mer enn meg som leser dette.

Det er Lesonal lakk jeg bruker.

Hva er oddseb for at jeg slipper å fram med lakkfjerneren på dørene?

Helsing

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider