Gå til innhold

Bytte 8v topp med 16v?

Ranger emnet


Ner_Q

Anbefalte innlegg

Bedre å bytte hele motoren. Regner med du vil gjøre dette for å få mer effekt. Det vil du knapt få med orginale stempler. Dette er fordi 8v motoren har forbrenningskammeret i stemplet, og 16v har det i toppen. kombinerer du de to får du et meget stort forbrenningskammer, dvs veldig lav kompresjon. Tipper du havner rundt 8-9:1 i komp, dvs "turbo" komp.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det hjelper egentlig ikke så mye da? Men hvis jeg plansliper 16v toppen så mye som det går ann?

 

Nei ikke nok, dessuten trenger du da justerbart kamhjul

 

Du må minimum bytte stempler og topp. Bytter du stempler må du og hone og bytte stempelringer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i motoren du har så monterer du en større forgasser, trimkam og grenrør, da har du en motor som ikke drar noe dårligere enn org. 16v.

 

Men, som PoloClassic sier så er det bedre å bytte til 16v motor, da den har mer effekt orginalt, altså et bedre utgangspunkt for videre trim.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår