Gå til innhold

Svinghjul? lh 2.4??

Ranger emnet

j0rg3n

Anbefalte innlegg

Kan man bruke b230f svinghjul på b230et motor eller er det kun e/et svinghulet som passer??

Å hvordan finner jeg ut om jeg har LH2.2 eller LH2.4 på min b230et (86mod)

Volvo 760 TIC (B230ET)

SOLGT - Mercedes Benz 190e 2,0

SOLGT - Suzuki Swift GLX 4x4

SOLGT - Volvo 740 89mod (B230F)

SOLGT - Toyota Starlet RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sensor på svinghjulet så er det akkurat det samme hvilket svinghjul du har så lenge du får festa clutch og svinghjul korrekt.

Har du sensor på svinghjulet så må du passe på å ha rett svinghjul og at det står riktig montert, F LH2.4 og K har sensor på svinghjulet, svinghjulene der passer ikke om hverandre.

Både LH2.2 og 2.4 har luftmassemåler, forskjellen er at 2.2 ikke har svinghjulssensor, men i fordeler, og den har ikke diagnosestikket.

E-motorene har luftmengdemåler.

A-forgasser

B-forgasser(2 stykk?)

E-Innsprøytning, med luftmengdemåler(både K-jet og L-jet), utenom B20E, der de kan ha D-jet med manifoldtrykksføler.

F-Innsprøytning, LH-2.2 eller LH-2.4, LH står for Luftmassemåler med hetetråd.

K-forgasser, stående, Bendix-tenning og masse vakuum, kan være forskjeller jeg ikke kjenner til.

Rask gjennomgang, uten at jeg er noen volvoekspert.

vil tro at ett F-svinghjul kan brukes uten større problemer på en ET, men dobbelmassesvinghjulet tåler ikke så mye effekt om det er det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kan holde startkransen fast, og vri bittelitt på kløtsjen samtidig har du dobbelmasse. er det største svinghjulet også.

det er satt sammen av 2 deler, med noe gummigreier imellom, istedet for fjæra lamell..

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN DETTE PASSE PÅ B230ET ? har blitt forklart at svinghjulet til 230et skal se slik ut??

DSC00004.jpg

Som dere ser er det tre pinner som stikker ut og en som stikker opp..

DSC00005.jpg

Og slik ser det ut bakfra:

DSC00007.jpg

Volvo 760 TIC (B230ET)

SOLGT - Mercedes Benz 190e 2,0

SOLGT - Suzuki Swift GLX 4x4

SOLGT - Volvo 740 89mod (B230F)

SOLGT - Toyota Starlet RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider