Gå til innhold

Start problemer på B5 1.8

Ranger emnet

opel16

Anbefalte innlegg

Hei. Har ett problem med A4`n som er litt irriterende. Det er når jeg skal starte bilen så vil den ikke holde den på tomgang hvis jeg ikke gir den litt gasspådrag. Er jeg så uheldig at når jeg prøver å starte den, men den rekker å dø ut så må jeg prøve mange ganger før den til slutt starte. Mens jeg prøver å starte den da så lyser en lampe med et bilde av en bil med nøkkel over.?? Er det noen som har vært borti noe lignende?

Det er en 98 mod. 1.8 20v avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ett problem med A4`n som er litt irriterende. Det er når jeg skal starte bilen så vil den ikke holde den på tomgang hvis jeg ikke gir den litt gasspådrag. Er jeg så uheldig at når jeg prøver å starte den, men den rekker å dø ut så må jeg prøve mange ganger før den til slutt starte. Mens jeg prøver å starte den da så lyser en lampe med et bilde av en bil med nøkkel over.?? Er det noen som har vært borti noe lignende?

Det er en 98 mod. 1.8 20v avant

Høres ut som om startsperra di kødder..:/

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok inn å lodde ledningene som går fra den enheten du stikker nøkkelen inn i.

Er dårlig kontakt der, så bilen kjenner ikke alltid igjen nøkkelen, og da slår startsperra inn. Har det samme pisset selv.. Jeg har riktignok funnet ut at hvis jeg setter på parklys og setter vifta på 0 så har jeg mye større sjans for å få start på første forsøk :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er (iallefall for meg) et veldig periodisk problem. Det kan irritere meg grønn en hel uke, så forsvinner det igjen i mange måneder.. Så jeg har aldri tatt tiltak for å fikse det.

Når du starter bilen, bare ta nøkkelen ut, inn, ta den i siste tenningstrinnet før du starter motor og se om den blinker. Om den blinker får du ikke start på den, om den ikke blinker, er det ikkenoe problem ;)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider