Gå til innhold

Hull i kommunal vei, ødelagt bil.

Ranger emnet

kejo31

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i går, på en kommunal vei hvor fartsgrensen er 50 km/t. Fikk lysene til motgående bil i ansiktet og slakket av farten litt, hadde kanskje 45 km/t. Men det jeg ikke så var ett hull i veien, så jeg kjørte selvfølgelig nedi. Dette var i mitt kjørefelt.

Kanten var ca 7 cm høy, pluss kanten av et kumlokk og resulterte i ødelagt

Felg forran, felg knakk

Dekk forran, punkterte

fjærbein forran.

Hjullager forran

Felg bak, sprakk og ble skjev.

Hjullager bak.

Er dette noe jeg kan få erstatning på noe vis for? Evt hvordan skal jeg gå frem? Var ikke skilt eller noe annet som varslet om hullet i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids ta kontakt med Statens Vegvesen å høre. Vet det kan være vanskelig å få erstatning for slike saker, men du kan jo prøve å å forklare situasjonen. Spesielt siden det var såpass mye som ble ødelagt.

Edit: siden det er kommunal vei er det vel kommunen du burde ta kontakt med.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, nå er det ingen som har reparert hullet eller satt opp skilt, og det har gått 3 arbeidsdager.

Lurest å ringe eller sende mail? Må de ha noe bevis for at det er gått i stykker, som feks prisoverslag fra verksted, da delene allerede er blitt skiftet, men har de ødelagte liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, nå er det ingen som har reparert hullet eller satt opp skilt, og det har gått 3 arbeidsdager.

Lurest å ringe eller sende mail? Må de ha noe bevis for at det er gått i stykker, som feks prisoverslag fra verksted, da delene allerede er blitt skiftet, men har de ødelagte liggende?

Siden det er byråkrater og papirflyttere du skal overbevise så er dokumentasjon alt, let frem det du finner av både bilder og papirer..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjemmon samme mølje, ansvarlig for veien var et firma,kontaktet de og fikk svar fra advokaten dems etter 2 uker at de ikke var økonomisk ansvarlig ettersom veien var fikset innen gitt tidsfrist. Fuck veistandarden og hu naverseter el hva hu førkja heter.

Conan den uberørte. FTW, like i give a shit.

X antall BMWer

2 Harley D.

70 Buick Skylark GS Coupe M NOS

69 Pontiac Firebird 454 cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det vel ikek lurt å si ifra om hullet i veien, og så si at du har ødelagt bilen der et par dager. Du vet jo da om hullet, hvorfor ikke kjøre utenom? kjørte du da i hullet fordi felgen allerede var ødelagt og håpet på en ny gratis en?

Leste i avisen for en stund tilbake om en i ca samme situasjon. Han fikk det erstattet, men det var jo etter haugevis med papirbunker og publisiteten fra avisen. Så du får det sikkert erstattet til slutt, men det blir nok dårlig timebetaling om du ser på antall timer du må bruke for å få det igjen.

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han brukte eget navn og nr. etc for å avlegge rapport om hullet i veien, så er det vel ikke verdens glupeste å ringe inn med samme navn og nr. etterpå og si: "oi, vet du hva, jeg traff det hullet jeg altså, jaja, sånn kan det gå, lang over penga".

Vi ferdes vel på eget ansvar på veiene, men er mange ganger jeg sitter og banner i bilen pga helt tragiske løsninger her i byen. F.eks. denne flotte bybanebyggingen, når de jobber så har ikke de noe problemer med å lage mange cm med rett asfaltkant i en 50-60 sone...

Lykke til i hvert fall!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...