ClusterOne Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Monterte nye lykter på bilen i helga, og nå ser det ut som det er dugg i dem.. noen som har tips å komme med her? Holder det å fjerne støvkappa bak lampene og så la den stå å gå på tomgang med nær og fjernlysa på ei stund og satse på at fuktigheten vil fordampe? Er ikke så jævla mye.. enda, iallefall.. men nok til at jeg blir irritert. C1 Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 et lurt tips er å borre 2 små hull i lampa ett på undersiden, og ett på siden der det ikke kommer inn vann.. da får lampa friskluft, og dugget blir borte... Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Jeg kan tenke meg at det må være effektivt å ta ut pæra (for å få ut fuktigheten), samt varme opp hele lampa med ei varmevifte eller noe over noen timer. Er lampa HELT tett, skal det ikke komme dugg inni dær etterpå. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 ja, det er noe fordømt dritt med vann/dugg i hovedlyktene... jeg hadde forøvrig klart å få vann i baklyktene mine... var ikke snakk om å få ut alt med å riste, så jeg ble nødt til å bore et bittelite hull under... det har heldigvis ikke skjedd igjen :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Er ikke så keen på å borre i dem. Har jo tenkt å ta motorvask også. Det er jævlig lite, men som sagt nok til at jeg blir irritert, så jeg tror jeg skal vente til det blir varmere i været så forsvinner det nok av seg selv hvis jeg bare tar av støvdekslet bak. Det er bare dugg, altså ingen dråper.. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by ClusterOne Er ikke så keen på å borre i dem. Har jo tenkt å ta motorvask også. Det er jævlig lite, men som sagt nok til at jeg blir irritert, så jeg tror jeg skal vente til det blir varmere i været så forsvinner det nok av seg selv hvis jeg bare tar av støvdekslet bak. Det er bare dugg, altså ingen dråper.. Står ikke dekselet bak pæren på min bil skikkelig på, så vil fuktighet komme inn og kondensere på glasset. Smør pakninger med silikon og sørg for at ting sitter skikkelig på plass, det kan muligens hjelpe. Ikke borr hull i dem. Da vil økt tilførsel av ny luft føre til større korrosjon, noe som ødelegger reflektoren. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Takk for tipset Hondaen.. Det er ikke deksler av hardplast som på de originale golf lampene, men en støvkappe av gummi som er presset ned i ett spor rundt om. Tricky å få det på plass så jeg slurva sikkert litt da jeg bytta pærene sist. Skal la det tørke opp før jeg legger litt silicone i sporet og bruker en sikringstrekker for å presse det ordentlig på plass rundt det hele. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg