Gå til innhold

Dugg i hovedlampene

Ranger emnet

ClusterOne

Anbefalte innlegg

Monterte nye lykter på bilen i helga, og nå ser det ut som det er dugg i dem.. noen som har tips å komme med her? Holder det å fjerne støvkappa bak lampene og så la den stå å gå på tomgang med nær og fjernlysa på ei stund og satse på at fuktigheten vil fordampe?

Er ikke så jævla mye.. enda, iallefall.. men nok til at jeg blir irritert.

C1

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så keen på å borre i dem. Har jo tenkt å ta motorvask også.

Det er jævlig lite, men som sagt nok til at jeg blir irritert, så jeg tror jeg skal vente til det blir varmere i været så forsvinner det nok av seg selv hvis jeg bare tar av støvdekslet bak.

Det er bare dugg, altså ingen dråper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Er ikke så keen på å borre i dem. Har jo tenkt å ta motorvask også.

Det er jævlig lite, men som sagt nok til at jeg blir irritert, så jeg tror jeg skal vente til det blir varmere i været så forsvinner det nok av seg selv hvis jeg bare tar av støvdekslet bak.

Det er bare dugg, altså ingen dråper..

Står ikke dekselet bak pæren på min bil skikkelig på, så vil fuktighet komme inn og kondensere på glasset.

Smør pakninger med silikon og sørg for at ting sitter skikkelig på plass, det kan muligens hjelpe.

Ikke borr hull i dem. Da vil økt tilførsel av ny luft føre til større korrosjon, noe som ødelegger reflektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Hondaen..

Det er ikke deksler av hardplast som på de originale golf lampene, men en støvkappe av gummi som er presset ned i ett spor rundt om. Tricky å få det på plass så jeg slurva sikkert litt da jeg bytta pærene sist.

Skal la det tørke opp før jeg legger litt silicone i sporet og bruker en sikringstrekker for å presse det ordentlig på plass rundt det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider