Gå til innhold

Strøm problemer:(

Ranger emnet

doffen23

Anbefalte innlegg

Det er nok batteriet, har vært borti dette før. selv om dynamoen lader så får ikke styringsenhetene til motoren nok strøm når batteriet er ødelagt. har det stått uten strøm i minus grader er det så å si ødelagt. Prøv å bytt batteri. Da sjekker du i samme farta hvor mye volt dynamoen lader med. Bør ligge mellom minimum 13 volt til maks 15 volt.

Opel Vectra 1.7 TD

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,da lader den men batteriet tar ikke imot strøm. var veldi dårli lading,bør ligge over 13 volt. som sagt så vil det være lurest å bytte til et nytt batteri eller et som man vet funker. Er problemene fortsatt der så kan man bynne å sjekke mer på ladingen å evt andre ting. :)

Opel Vectra 1.7 TD

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har akkurat det samme problemet jeg også, kom det bare på etterhvert som bilen gikk eller gjorde du noe med det? har feilsøkt og gått over alle kablene nå og ikke funnet feilen, holder på å bli gal!

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamoen min er i orden og lader 14,4volt. men jeg tror det har noe med at jeg bytta cd spiller(?). kjøpte ISO-adapter på nettet, men det viste seg at det ikke var den rette, så nå har jeg nylig vært i byen å kjøpt en som jeg håper er den rette så får jeg se om det går, håper d i allefall! :)

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et voltmeter i bilen som måler strømmen, 12,8 uten motoren på og 14,4 når motoren på. Spiller liten rolle om du måler på batteriet eller dynamoen, skal være minimalt med volttap fra dynamoen til batteriet med mindre noe er galt med ledningene dra dynamo. Har du kommet frem med noe løsning til problemet?

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider