Gå til innhold

3,3 Le 1999

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg endelig fått tak i den ultimate familie bilen. En 1999 modell Chrysler voyager 6 seter LE. Dvs den har 6 stoler i skinn med memory på framstolene. Bilen har tidligere gått på Statoil Forus i Stavanger. Er i tillegg montert ekstra oljekjøler på kassa. Men lurer på en sak, hvordan er intervallene på reg reim skifte? Bilen har gått 195 000 km. Når bør den da byttes?

Takker for hjelpen

Ps dette er min 4 Chrysler gjennom tidene og har aldri vært plaget med hverken kasse eller andre feil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg hatt bilen i noen uker og tror jeg har gjort et bra kjøp. Kassa har bytta olje 1 gang i året på høsten (August) på chrysler servicehefte er komplett. Bilen virker utrolig tight og fin å kjøre ingen ulyder eller lignende. Gått veldig nøye gjennom motor og kasse, ingen antydning til lekasjer svetting eller lignende alt er potte tett. Alt elektrisk fungerer på bilen 2 sone a/c fungerer utmerket samme gjelder el infell bare speil og memory på stoler. Og ungene storkoser seg i hver sin stol. Har montert skjermer i taket på bilen og trådløse headset så nå er kjøreturen bare kos :-) Kan nevne at vi var å så på en vw caravelle samme årsmodell før vi bestemte oss for Voyageren. Vår mening er at Caravelle er en utrolig stusselig bil i forhold. Kjørekomforten i caravellen sto til stryk, stygg innredning fattigmann stoler og ribba for utstyr. Så får heller leve med et litt frynsete kvalitetstempel på Chrysleren for den er kongen blant store familiebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å forsker litt på støtfangeren til Voyageren. Har som nevnt tidligere en 1999 LE. Fangeren jeg prøver på er fra en 1999 Town&country.

Syns denne fronten er mye finere men spørsmålet er om det passer rett på? Da ingen andre har prøvd før så er det bare å sette igang. Bilde av front som skal på

country99.jpg

Har også funnet et tips ang å sette inn stoler å sofa fra 2001 og oppover. Sofaen bak skal passe greit, men stolene er det litt annet feste på men du kan bytte en del av brakettene i gulvet og sveise om et feste så skal det gå seg til. Så prøver på det etter at fangeren er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider