hanankjo Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 hallo... jeg har en 320i 85 mod. Den har i de siste dagene begynt å fuske fælt og ofte går den bare på 5 sylindre. Noen som vet hva dette kommer av? kan det være noen ventiler som har kvelda? hvor mye koster det å overhale en slik topp? hans anders Siter -=Bmw M3 E30-87=- -=Ford Escort MKII=- -=Saab 99 Turbo-79=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Sjekket/byttet tennpluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 sjekk oljereturdamplangen, denne var ikke tett påm in 320 85' og hadde samme symptomer som din. Jeg skiftet også plugger/fordeler/rotor/tennledninger men førstnevnte ga best resultat. Det kan også komme av falsk luft, prøvd startgasstrikset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 kan også være brent sylinder siden den går på 5syl.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sessions Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Hva sa jeg om at du ikke skulle dra vogna over 9000 Hansa? Ikke rart det flyr et par ventiler! :D Hehe... Siter - 1979 Volvo 242(Under oppbygging, 2,5L NA med Sellholm kasse osv....) Tidliger: En haug med gamle volvo'er=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanankjo Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 gi deg henning.. hva faen har jeg sagt om å dra volvoln til ni tusen og så clutche ut? er ikke rart oljespruten står og bakfangern detter ta!!!! hvor sitter den oljereturdampslangen da? og BMW 323 du mener vel brent hull i et stempel?! takk for alle svar.. Siter -=Bmw M3 E30-87=- -=Ford Escort MKII=- -=Saab 99 Turbo-79=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 toppen på sylinderen kan bli brent.. Husker dette skjedde på en kompis 88 735iA.. Altså legger seg sånn lag der slik at den ikke tennes bra nok..til slutt sier den stopp.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by BMW-323 toppen på sylinderen kan bli brent.. Husker dette skjedde på en kompis 88 735iA.. Altså legger seg sånn lag der slik at den ikke tennes bra nok..til slutt sier den stopp.. Dette kan jo komme av dårlig forbrenning. Men det er ikke grunnen til at fusking oppstår. Sjekk tennpluggene. Begynn på det enkle, er 0,2% sjanse for at fusking kommer av ødlagte ventiler eller noe. Hvis det bare er på tomgang den fusker sjekker du for falskluft fra ødlagte vakuumslanger osv. Originally posted by erikk sjekk oljereturdamplangen, denne var ikke tett påm in 320 85' og hadde samme symptomer som din. Slangen til veivhusventilasjonen skal ikke være tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Hva er da poenget med en slange? Tror du snakker forbi meg litt her, det er oljereturdampslangen fra innsugsmanifoil som går til toppdeksel. Har ikke bilde her til å illustrere, men det er en tynn slange som går fra baksiden av innsugsmanifoil(altså siden som vender mot batteri). Napp denne ut og se om du merker forskjell på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikk Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by boXer Slangen til veivhusventilasjonen skal ikke være tett. Den skal ikke være tett som i "blodpropp" tett nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanankjo Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 begynte med å skifte plugger i stad, da jeg kom til den siste pluggen så jeg at elektroden eller hva det heter hadde faen meg falt av... satte inn nye plugger så nå går det som bare det!!! takk for alle svar.. ut å sladde Siter -=Bmw M3 E30-87=- -=Ford Escort MKII=- -=Saab 99 Turbo-79=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Nettop. Får håpe resten av elektroden fant veien ut med eksosen uten å gjøre noe skader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.