Gå til innhold

instilling for tannreimen. Merket i gearkasse viser ikkje.

Ranger emnet

GGGolf

Anbefalte innlegg

Har satt på drevene og tannreimen slik som det var før. (hadde stripset fast reim til drevet før eg demonterte) Når eg no har montert alt så ser eg at det merket i gearkassa viser ikkje, når alle dei andre merkene står der dei skal.

Har hatt av svinghjulet og lurer på om eg har sett de noken bolter feil, men trudde det berre var ein plass dei passa:s

når alle merka på tannreima stemme, skal rotoren i fordeleren peike mot ledningen til sylinder 1 då?

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis merket på veiva, kammen og veiva stemmer så er det nok rett på svinghjulet også. Det skal være et merke på fordeleren som viser ØD, et lite kutt i kanten.

Svinghjulet skal såvidt meg bekjent ha en kile/spor som gjør at det kun kan monteres på en måte..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk sjekk av korrekt posisjon av ting og tang. sjekk at stempel 1 og 4 står på topp dødpunkt via plugghull(de går likt). posisjoner veiv midt i "slakken" på topp dødpunkt. sjekk at kamaksel står på veksling mellom eksos og innugsventiler på sylinder 4, sjekk at fordeler står med rotor mot hakket i fordelerhuset, da vet du at ting står noenlunde riktig, så setter du på registerreim etter merkene(veiva er korrekt) og stiller tenning etter på, sveiv motoren 2 runder, og sjekk at den havner på merkene.

Ikke prøv å start før du vet at motoren kan sveives uten trøbbel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fann kva problemet var.. Merket på svinghjulet var der, men var lagt seg skitt i så såg ikkje det. No stemmmer ALLE merker, så gleda meg til oppstart:)

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider