kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 hei eg holder på me ett ganske stort bilstereo prosjekt og har nå komt til første utfordring... skal ha tre dynabel forsterkere,bland annet to dynabel 8501.. spilleren klarer vell ikke remote på lle tre uten rele eller noe sånn? de eg ser som en løsning som eg trenger bekreftelse på om virker.. kan eg ligge ledning fra batterie me en liten sikring og rett inn på remote inngangene på forsterkerne? så en vippebryter inne i bilen? eller skal ikke remote ha konstant strøm når de er i bruk? håper noen kan dette,takker på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Det fungerer meget fint, men er like enkelt å legge opp et rele da. :) Så slipper du å glemme å skru av bryteren, får så å komme tilbake til tomt batteri.. ;) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 du har ett poeng der....har hørt att me ett rele må du ha noe diode greier mellom for att de ikke skal komme tilbakespenning som kan skade spilleren..er mitt første prosjekt så har ikke så go peiling enda men satser på att de blir bra..blir 11kw i forsterkraft og to ground zero plutonium 15sx. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Må si jeg er litt spent på hvordan du gjør det med strøm til dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 to av de største northstar batteriene bak...ett northstar nsb90 fremme... 300a dynamo.holder på å bli lagd i statene så eg slipper å tenke på tilpassing...får håpe de holder me strøm,skal ha fastskrudd batterilader så får plugge den i på lading iblandt,hehe...skal komme me bilder når alle delene er på plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Kobl ett vanlig 4 polet 87-relè til jobben. 30 til pluss fra skrngsblokk/koblingsblokk med konstant pluss, med en 2,5A sikring eller noe. 85 til jord/gods 86 til remote fra cd-spiller(pass på at du benyter ett relè som ikke trekker mer enn spilleren bruker(300mA?) 87 ut til remote på forsterkere. Da kan relèet også brukes til styring av evt kjølevifter også, selv om disse bør kobles på egen pluss og jording eller støydempes på en eller annen måte. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 vet de er denne metoden de fleste annbefaler...blir nok sånn eg kommer til å gjøre de... så egentli er de ikke en fullgod løsning å kjøre strøm fra batteri til liten sikring (1-2a) så vippebryter så rett på en fordeler blokk så til remote inngangene? ser på dette som en litt tryggere løsning men som sagt så er eg ny i gamet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Jo da, er en god løsning det, bare lett å glemme bort, og det kan jo være dumt om man har mye dyrt anlegg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 men tror eg kjører rele sånn som du beskrev...da blir de utgangen på den til en fordler blokk siden de er tre forsterkere? vill helst ikke tabbe meg ut siden de kommer til å ha en verdi på ca 50-60000 totalt... tror du strøm løsningen min holder som eg har skreve litt om oppenfor? vill bli lagt 50mm kabler hele veien også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 Har ikke så mye peiling på dimensjonering av kabler til anlegg annet enn at dess større dess bedre, men bruk sikringer der det finnes mistanke om at det kan bli kjekt. Til 3 forsterkere burde en 1 A sikring holde på remoten. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 då gjør eg de sånn,da var de ett problem mindre,hehe... satser på å overdimensjonere absolutt alt sammen så blir eg nok fornøyd,hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Ok, det holder vel i noen minutter da... 300a dynamo holder til ca 2100w rms ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjell erik aune Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 er jo 11kw forsterkerne er oppgitt att de skal yte i rms...vill jo aldri bli så høyt strøm trekk...hvem spiller vell me alt på maks i hverdagen...vill tro de spiller grisehøyt med 5kw trekk også... men viser de seg att de ikke funker dropper eg bare ene monoblokken og ene subben...ikke værre en de... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg