Gå til innhold

spenning i ford mondeo 2002

Ranger emnet

kjell erik aune

Anbefalte innlegg

hei

eg skal bestille høyeffekt dynamo og får att han som skal bygge den kan gjøre de måtte han vite nøyaktig ka regulatoren og sånn er nå.... eg målte me måleinstrument og fikk opp 14volt...

så de eg lurer på...vill de ha noe betydning for de eleriske i bilen om spenningen feks er på 14,4? skal bygge bilstereo og der gjelder jo høyere volt jo bedre til en viss grad...

eg mener de går fint men han som skal bygge den mente att de var veldi vikti att den var nøyaktig de samme som den forje så ikke noe sku svi seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ladespenning er nok ikke skadelig ved 14,4 volt, men du er sikker på at ikke aldinga kontrollert av ECU på en såpass ny bil da?

har de noe betydning om den er kontrollert av ecu eller ikke når han skal bygge ny?er de ikke bare å stille den på 14,4 så er alt i boks?

som du sikkert skjønner har eg ikke peiling på akkuratt dette,derfor eg spør om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på feilkoder, vet at på bl. annet subaru får du feilkode på motorstyring om ladespenning er for høy eller lav, er vel derfor han er litt nøye på det, hadde til og med en inne der det sto en uorginal dynamo, motorfeillampa tente pga feil ladespenning, vi fant ikke noe galt med ladespenninga, så det kan være følsomt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei,då skjønner eg koffor han mente de var så nøye....noen tips på kordan eg kan finne ut av dette? viss de er seperat regualtor som ikke er innebygget i dynamo burde vell denne være grei å finne på kabelen mellom dynamo og batteri....har prøvd å sende mail til mange ford verksted men har ikke fått ett eneste svar og når eg ringer de klarer de ikke komme me ett fornuftig svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg om det er slik på din bil, men om det er slik ville det vært synd om det ble trøbbel.

Men det du kan gjøre er å fortelle meg hvilke ledninger som er tilkoblet på dynamo, hva de er merket og hva du kan måle deg fram til på dem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står absolutt ingenting på dynamoen,skrudde den ut for en uke siden og fant ingen verdens ting...er avanserte greier...allti trodd de gikk en kabel rett fra dynamo til batteri og en til jord,thats it men der tok eg feil:P eg ser for meg att en dynamo me regulerbar spenning vill funke uansett...sitter den bare på 14,4 og kommer de opp feil melding eller varsel lampe er de jo bare til å stille til den forsvinner...

syns de høres rikti ut men nå er eg verken mekaniker eller eletrikker...er bare rørlegger så burde vell få noen som kan de til å gå over de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sk. Smart Charge på disse, så ladespenningen varierer med behovet

Vil det dukke opp noe trøbbel ved montering av dynamo som ikke er oppkoblet meot dette systemet, eller vil man merke lite.

Mulig man kan bruke orginal laderegulator på ny spesialdynamo?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider